Avatar billede avn1979 Nybegynder
03. februar 2013 - 07:14 Der er 7 kommentarer

Dansk oplader til Nexus 10 tablet

Jeg har købt en Nexus 10 tablet. Den er købt i England via nettet, da den endnu ikke er lanceret her i Danmark.
Den medfølgende oplader passer jo så ikke i de danske stikkontakter, stikket har 2 flade (de danske er runde) ben, og ikke noget tredje stik til jord.
Jeg ved godt at man kan købe en adapter, men jeg er bare i tvivl om strømstyrken osv er det samme ?
For jeg vil jo nødig skade eller ødelægge min tablet, ved at benytte noget forkert udstyr.
I manualen står der følgende: "The input voltage range between the wall outlet and this charging unit is AC 100V-240V, and the charging unit's output voltage is DC 5V,2A. The charging unit varies by country or region".
Jeg håber at der er nogle der kan være behjælpelig med et svar.
Med Venlig Hilsen
Allan V. Nielsen
Avatar billede inglenook Praktikant
03. februar 2013 - 07:30 #1
Det undrer mig du siger der kun er 2 flade stik. Et engelsk stik har ALTID 3 ben.

Men uanset, hvis du kan finde en adapter der passer (2 flade > DK)
kan du fint bruge den.

Forresten, laderen til min Nexus 7 har et helt almindeligt USB-mikro USB stik. Hvis du kan finde et dansk stik med USB udgang, 5V/2A skulle det ogsaa virke.
Avatar billede avn1979 Nybegynder
03. februar 2013 - 07:43 #2
Jeg har også googlet lidt, og syntes at stikket minder mere om et amerikansk stik. Jeg vil prøve at finde et stik med den udgang du skriver.
Avatar billede inglenook Praktikant
03. februar 2013 - 07:47 #3
Det lyder mere rigtigt. Saa kan du bare koebe en almindelig rejseadapter.
Avatar billede jensenjs Juniormester
03. februar 2013 - 10:18 #4
Nu kender jeg ikke til stikkene i Nexus

Men bruger den ikke et micro usb stik, for så burde det være en mobil oplader
Avatar billede avn1979 Nybegynder
03. februar 2013 - 10:22 #5
Jeg har prøvet med mobil lader, men enten lader den meget langsomt eller slet ikke.
Avatar billede jensenjs Juniormester
03. februar 2013 - 14:54 #6
Så er #3 løsning med en adapter nok den bedste løsning
Jeg har flere gange handlet på AV-Cables
http://www.av-cables.dk/rejseadapter/
Avatar billede enriko Nybegynder
05. februar 2013 - 00:32 #7
Hvis ikke du overhoved kommer til at bruge det amerikanske eller uk stik til noget, så klip den af, køb et dansk stik fra harald nyb. eller jemogfix, for det skruet korrekt sammen, så behøver du ikke fumle med adapter hele tiden.