Avatar billede Sokine Nybegynder
03. februar 2013 - 10:30 Der er 12 kommentarer

Windows 8 - S-udgang

Windows 8 S-udgang til TV
Efter jeg har fået installeret Windows 8 fungerer S-videoudgangen på min bærbare computer ikke længere, hvilket betyder at jeg ikke kan tilslutte fremviser og ikke tilslutte computeren til TV.
Nogen som har været ude for det samme eller som kan hjælpe?
Mvh. Bjarne
03. februar 2013 - 10:36 #1
... er der 'styr' på driver softwaren ?
(Check i ENHEDSHÅNDTERINGEN)
Avatar billede CCodam Nybegynder
03. februar 2013 - 11:16 #2
Selv hvis enhedshåndteringen melder at der ikke mangler drivere til nogen enheder, så skal du ud og have dig original driverne til maskinen, for at få S-Video til at fungerer.

Spørgsmålet er så om der er nogen original drivere der virker sammen med Windows 8.

S-Video er et gammelt interface, utroligt at maskinen overhovedet kan trække Windows 8 fornuftigt :)

Jeg vil foreslå at købe dig et USB -> VGA grafikkort, og forbinde dig fremviser og fjernsyn den vej igennem (givet at du ikke sidder med et gammelt kasse fjernsyn)
Avatar billede Sokine Nybegynder
03. februar 2013 - 11:51 #3
PC en er ca. 5 år gammel og kører super med Windows 8. Før kørte den med Vista og alt gik langsomt, men da fungerede S-udgangen perfekt.
Mvh. Bjarne
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2013 - 16:15 #4
Lavede du en clean install eller opgraderede du?

Hvis du har lavet en ren installation kunne du jo evt prøve at installere Vista driveren med administrator rettigheder.
Avatar billede Sokine Nybegynder
03. februar 2013 - 17:28 #5
Hej, jeg opgraderede fra Vista til Windows 8.
Jeg er ikke så skrap til det her, ved ikke hvor jeg finder Vista driveren.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2013 - 19:03 #6
Har du opgraderet vil jeg tro Vista driveren stadig er på den.
Avatar billede Sokine Nybegynder
04. februar 2013 - 09:13 #7
ja det tror jeg også den er, men hvor finder man den og hvordan opdater man den og er det nok?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2013 - 15:59 #8
Vi skal bruge et navn og modelnummer for at finde den.
Det kan jeg ikke love at det er nok.
Avatar billede Sokine Nybegynder
04. februar 2013 - 18:19 #9
Det er en Medion, Model no. MIM2240 NOTEBOOK PC
Mvh. Bjarne
Avatar billede Sokine Nybegynder
04. februar 2013 - 18:32 #10
Den har MSN 30006217
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2013 - 18:49 #11
Hvis du paster dit msn nummer ind her skulle du kunne finde drivere på Medions side:
http://www.medion.com/dk/service/download/driver.php
Avatar billede Sokine Nybegynder
05. februar 2013 - 12:35 #12
Har tastet mit msn nummer ind på Medions hjemmeside, men der er jo mange forskellige drivere til MSN 30006217.
Jeg prøvede at downloade "videokort driver", men det ændrede ikke noget.
Mvh. Bjarne