Avatar billede bdef Novice
06. februar 2013 - 22:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

2008: Hvorfor virker min simple GPO ikke?

Jeg er lidt amatør i windows server, men håber at blive klogere af at lege med det, så jeres hjælp er meget velkommen.
Jeg har oprettet mig selv 'benny' og puttet mig i en OU ved navn 'voksen'. Så har jeg lavet en GPO og linket til ou'en. GPO'en ser således ud:

Policies
Windows Settings
Scripts
Logon
Name Parameters
C:\Scripts\LogOn.bat

Logoff
Name Parameters
C:\Scripts\LogOff.bat

Og batfilerne ser således ud:
@ECHO OFF
ECHO LogOff: %TIME% %DATE%  >> d:\log.txt

og

@ECHO OFF
ECHO LogOn: %TIME% %DATE%  >> d:\log.txt

Det er bare for at se om det virker, men når jeg så logger af min pc og på igen sker der ikke noget. Jeg er naturligvis meldt ind i domænet med 'benny' brugeren. Jeg har prøvet at puch GPO'en ud og genstarte PC'en (som jo er klienten)

Har jeg misforstået noget eller skulle bat filen ikke afvikles på pc'en ved login og logud?
Avatar billede riversen Nybegynder
08. februar 2013 - 06:29 #1
er de 2 scripts placeret c:\scripts på klienten?
Avatar billede bdef Novice
08. februar 2013 - 20:50 #2
Nej på serveren. Var det ikke planen at man kunne afvikle et script på klienten, fra serveren???
Avatar billede riversen Nybegynder
09. februar 2013 - 19:46 #3
stien skal ses i forhold til hvor scriptet skal afvikles fra. Du kan bruge netlogon sharet på dc'en.
Avatar billede bdef Novice
09. februar 2013 - 23:10 #4
Nu du selv nævner de to shares som kommer når man installere AD. Kan man ikke slå de shares fra eller smide $ på dem, så de ikke er synlige?

Jeg har lavet en script folder og delt den med læse adgang og nu virker det. Jeg fik tanken ud fra din første kommentar, og nu virker det. I min fantasi havde jeg troet at bat filen blev downloadet ved logon.

tak og kom lige med et svar :-)
Avatar billede bdef Novice
22. april 2013 - 09:13 #5
Kom med et svar :-)
Avatar billede bdef Novice
27. maj 2013 - 16:54 #6
Lukker