Avatar billede hrasbo Praktikant
09. februar 2013 - 10:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Original MAC PRO starter i grå skærm

Hej

Sidder her med den første version af MAC PRO computeren.
Hvis man trykker på start knappen, så høre man lyden og der kommer billedet på skærmen. Æblet kommer frem og den roterer nedenunder, og man kan høre at harddisken arbejder. Der kommer så grå skærm med en musemarkør, så sker der ikke mere.
Hvis man holder shift nede når man trykker på start, så starter den hver gang perfekt.
Hvis man så lukker den ned igen, så kan man godt starte den igen lige bagefter.
Men hvis man venter en halv time / eller piller strømmen fra i mere end 10 min. Så laver den det samme igen.

Den er blevet geninstalleret, hvor alt er slettet, men problemet eksistere stadigvæk.

Er der nogen som har en god ide?
Avatar billede egonspock Seniormester
09. februar 2013 - 11:26 #1
Det lyder som harddisken, der har det skidt. Har du prøvet at sætte en anden i og starte fra den? - eller blot starte fra DVD'en?
Avatar billede hrasbo Praktikant
09. februar 2013 - 12:13 #2
Harddisken er blevet testet, og har ingen dårlige sektorer eller andet.
Men har ikke haft en anden harddisk i.
Avatar billede hrasbo Praktikant
11. februar 2013 - 15:02 #3
Det var bundkortet.