Tråsløst internet virker med apple og iphone, men ikke med pc??
Hejsa
Vi har i lang tid på vores gård bøvlet med det trådløse signal fra vores tdc boks ikke kan række særlig langt. Nu er vi så kommet frem til den løsning der hedder at koble det trådløse signal fra i boksen, og selv sætte en d-link 655 router til for et stærkere trådløst signal.
Har netop fået det sat op, og iPhone, Mac og iPad finder nettet uden problemer, og det kører rigtig fint.
Vores Pc (en trådløs Toshiba med windows xp), vil dig ikke gå på nettet via vores nye router. Den kommer frem og finder nettet forneden og skriver signalet er udemærket, men vi kan alligevel ikke komme på nettet!! Kan det være noget med noget ip der er galt?
Vi er meget afhængige af at det virker på PC'en, da vi har noget dyreovervågning på kamera på den.
Apple produkterne kører upåklageligt på nettet her.
nu ved jeg ikke hvor gammel bærbaren er, men der er noget med hensyn til den trådløse teknologi der skal passe sammen. de hedder nu om dage G og N wifi standard. Hvis jeres trådløse system er sat til N, men windows xp bærbaren ikke understøtter det, så vil de ikke kunne snakke sammen.
Tak for hurtige forslag. Det var ikke nogle af de ting der var galt.
Vi har haft en IT-supporter til at overtage computeren via teamviewer, og stadig hjalp det ikke noget. Vi har taget den nye fine router fra, og sat det trådløse i den gamle boks fra TDC til igen.
I mellemtiden har vi talt med en "ekspert" fra TDC, og fået ham til at tjekke routeren. Han har opdateret og "ryddet op" på router-boksen, som han kaldte det. Han lovede selvfølgelig ikke at pille ved de kameraindstillinger osv der var på den, da det er enormt vigtigt for os at det fungerer.
Det er så lige præcis det der er sket, flere porte og andre ting er blevet lukket ned, hvilket har resulteret i at vores overvågning af stalden ikke virker!
Vi har så efter 34 minutters ventetid endelig fået fat i TDC's hotline/fejlretning, blot for at konstatere at de intet kan gøre før i morgen, til trods for at vi har en udvidet serviceaftale...
Så enden på alt dette må være at sige farvel til TDC og goddag til fiber, det andet her er simpelthen for tungt at danse med, og for dyr en løsning der ikke fungerer!
Tak for hurtige forslag. Det var ikke nogle af de ting der var galt.
Vi har haft en IT-supporter til at overtage computeren via teamviewer, og stadig hjalp det ikke noget. Vi har taget den nye fine router fra, og sat det trådløse i den gamle boks fra TDC til igen.
I mellemtiden har vi talt med en "ekspert" fra TDC, og fået ham til at tjekke routeren. Han har opdateret og "ryddet op" på router-boksen, som han kaldte det. Han lovede selvfølgelig ikke at pille ved de kameraindstillinger osv der var på den, da det er enormt vigtigt for os at det fungerer.
Det er så lige præcis det der er sket, flere porte og andre ting er blevet lukket ned, hvilket har resulteret i at vores overvågning af stalden ikke virker!
Vi har så efter 34 minutters ventetid endelig fået fat i TDC's hotline/fejlretning, blot for at konstatere at de intet kan gøre før i morgen, til trods for at vi har en udvidet serviceaftale...
Så enden på alt dette må være at sige farvel til TDC og goddag til fiber, det andet her er simpelthen for tungt at danse med, og for dyr en løsning der ikke fungerer!
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.