Avatar billede gmusik Novice
14. februar 2013 - 14:43 Der er 10 kommentarer

Ukash virus igen ..

Hej alle.
Nu har jeg fjernet en del af slagsen, men hvilken spy/virusscanner er den bedste til at blokere for Ukash, hvis det da kan lade sig gøre .. det er jo ikke meget ved at fjerne skidtet, og at der går en 2 -3 dage, så er den tilbage ..
Jeg takker for svaret på forhånd.
Hilsen
Allan
Avatar billede Jensen DK Novice
14. februar 2013 - 15:15 #1
Find ud af hvilke sider virusen stammer fra eller hvornår man bliver angrebet.
Avatar billede Blueeyez Mester
14. februar 2013 - 15:18 #2
Enig med 1 software er ikke noget du må stole 100% på i forhold til måden du bruger internettet... Så det bedre at surfe korrekt ;-)
14. februar 2013 - 15:30 #3
... og SNUSFORNUFT !!!
Avatar billede gmusik Novice
14. februar 2013 - 15:50 #4
Okay, jeg tænkte det nok, jeg tænkte bare om der var noget jeg ikke havde hørt om, måske Heimdal kunne det, men ok ...
Det nytter jo ikke en dyt at fjerne skidtet, hvis folk tager hjem og går på kulørte sider igen, det havde den sidste gjort, SELVOM man advarer ...
Jeg prøver at lade spørgsmålet stå lidt før jeg lukker, jeg skal vel også dele point ud ..
14. februar 2013 - 16:00 #5
... det kunne for øvrigt være 'sjovt' at vide hvilke internetsider (LINK?), der (typisk) giver denne "Virus" ???
Avatar billede Blueeyez Mester
14. februar 2013 - 16:01 #6
Altså du kan bruge toolwiz time freeze når pc er i brug af flere men betyder så os at alle ændringer ikke gemmes når det er aktivt.. Bruger selv på mit arbejde hvor folk bruger pcerne for at undgå at skulle formatere hver uge snart..
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2013 - 16:09 #7
Et bud kunne måske være du kørte realtime med Malwarebytes??
Avatar billede gmusik Novice
14. februar 2013 - 16:17 #8
Det var faktisk Malwarebytes, Pro´en, jeg have tænkt på, om der var nogen der havde erfaring med den, den tager den jo fint når den er kommet ind .. så måske kan den før ..
Avatar billede Blueeyez Mester
14. februar 2013 - 16:22 #9
#8 vil stadig råde dig til at undersøge hvordan du får den ind...
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2013 - 17:03 #10
Måske værd og tænke over, og spørge sig selv, om ens computere opdateret.
http://i.imgur.com/MHWBUBz.png

https://www.cert.dk/trendrapport2012/trendrapport.q3.2012.pdf