Avatar billede stabil Juniormester
15. februar 2013 - 11:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Acer Windows Recovery starter ikke op-

Hej

Min datter har en bærbar ACER Aspire 3820 T Series, MS2292 - med en masse skole arbejde på.
Den har ingen CD drev - og vi har ikke nogen "Recovery CD"

Den kører (kørte) windows 7

Den er cirka 2,5 år gammel.

Den kan ikke længere boote.

Under BOOT sekvensen kan jeg trykke F2 og få menu frem - og vælge alternative steder aat boote fra, men der er ikke nogen med WINDOWS på.

Så har jeg trykket ALT+F10  (F10 mange gange) som foreslået på internet...  Den indlæser så windows files, starter windows ... og efter et minuts tid, kommer "Please Wait...." ... og der sker så ikke mere (Har ventet en time) - og HAR prøvet forfra et par gange. Jeg får IKKE en ACER recovery menu frem.

Nogen Forslag ?

Acer kan fremsende en CD der kan bootes fra som kan reinstallere windows - Denne koster dog 400,- og jeg er jo ikke helst sikker på at det så vil virke ?

VH
Søren og datter :)
Avatar billede Blandy Praktikant
15. februar 2013 - 12:01 #1
Under de boot muligheder skal der ikke stå windows, men stå hvad enhed til skal bootes fra. F.eks en harddsik, usb enhed eller cd. En af dem skulle gerne indiker at være en harddisk.

I nogen BIOS står det som intern HDD eller lign.

Hvad sker der i den forbindelse hvor maskinen bliver startet? Kommer den med en fejl, eller er den bare sort?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2013 - 12:17 #2
Hvis i spammer f8 tasten med det samme når i tænder pc, får i så en mulighed for at kunne starte i fejlsikret tilstand?
Eller afprøve sidst kendte konfiguration hvor systemet virkede?
Avatar billede stabil Juniormester
15. februar 2013 - 13:26 #3
Hej,  takker for din melding :)

i Boot menuen kommer der valgmulighed som peger på HARDDISKEN (og ikke windows som jeg skrev)!

Hvis jeg bare booter fra denne HARDDISK bliver der SORT...Sker intet (har prøvet at vente 1/2 time).

Hvis jeg lige efter POWER ON trykker ALT+F10 (og F10 5-6 gange)  så skriver den "reading windows files"....Kort efter "Starting Windows - med flag-logoet" ... derefter efter cirka 1 minut "Please wait a moment....." som står der i en time uden der sker noget....

Er det svar på dine ??  :)
VH
Søren
Avatar billede stabil Juniormester
15. februar 2013 - 13:28 #4
Hej,
Tak for forslag..... Desværre kommer der ikke noget frem ved at trykke F8 .... hverken, 1,2,5 eller maaaange gange :)

desværre

VH
Søren
Avatar billede stabil Juniormester
15. februar 2013 - 13:37 #5
OPDATERING :    :)

Efter at have tændt strømmen trykket ALT+F10..... indlæst windows, startet Windows + "Waiting for a moment" .... kommer der nu en message:

ERROR:  Invalid Partitiontype, Fail to get PQSERVICE drive!    "OK"

??
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2013 - 15:02 #6
Jeg havde set og fået skolearbejdet ud af den harddisk.
Hvis man køber en sata usb adapter kan personlig data måske reddes:
http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp?gclid=CK6jgf68uLUCFdF4cAodXiMAoQ
Den passer til alle diske og monteres over usb
Avatar billede stabil Juniormester
19. marts 2013 - 20:42 #7
Foreslåede løsninger virker desværre ikke .. men tak for forslagene.

Jeg køber en recovery CD hos ACER og formatterer PC.

Tak for "kampen" :)

VH
Søren