Avatar billede frisdahl Nybegynder
16. februar 2013 - 10:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Forskel på grafikkort

Hej

Jeg er i tvivl om valget af bærbar. Jeg kigger på Ideapad u410 og Asus s56cm, men er i tvivl om forskellen på grafikkort. 610m 1 GB dedikeret vs 635m 2 GB dedikeret graphics.

Jeg skal bruge maskinen til almindelig kontorbrug, men en sjælden gang imellem redigere lidt video. Intet avanceret, men klip af videoer på nogle GB størrelse.
Jeg skal ikke spille på maskinen. Se lidt TV/dvd en gang imellem.

Jeg er mest hooked på ideapad pga. størrelsen og batteritiden, men er bekymret for om grafikken er god nok til formålet. Asus har et stærkere grafikkort.

Er der mærkbar forskel?
Avatar billede daquar Nybegynder
16. februar 2013 - 19:00 #1
Forskellen på de to grafikkort kan udelukkende mærkes i 3D spil (evt. også 3D applikationer som 3DS Max osv.) men hvis ikke du skal bruge sådan nogle, kan du helt ignorere dem.

Mængden af RAM på grafikkort har primært indflydelse på hvor mange 3D textures der kan læses ind ad gangen.

Til dit brug kommer du næppe til at bruge en brøkdel af den hukommelse der er på nogen af kortene.
Avatar billede frisdahl Nybegynder
17. februar 2013 - 14:49 #2
Præcist, hvad jeg gerne ville vide!