Avatar billede jesperfrehr Nybegynder
17. februar 2013 - 18:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Manglende win7 drivere til en win8 maskine

Blev så træt af Windows 8 at den røg ud med badevandet. Fik lagt windows 7 på, men mangler USB og ethernetdrivere for at kunne komme videre. Det er nok et problem med ny hardware og gammel software.

Det er en Hewlet packard g6-2252so

Har I nogle gode ideer til hvor jeg henter dem?

Mvh
Jesper
Avatar billede 220661 Ekspert
17. februar 2013 - 18:36 #1
Prøv at gå til denne side her:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/siteHome?cc=dk&lc=da&dlc=da
Og i søgefeltet skriver du nummeret på din pc.
Der kommer en boks frem hvor du skal vælge styresystemet, og som jeg ser det skulle drivere være der
Avatar billede 220661 Ekspert
17. februar 2013 - 18:37 #2
Bare copy paste de numre ind som du har opgivet. Det gav resultat for mig i hvert fald.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. februar 2013 - 18:42 #3
Nu kan jeg ikke lige se usb driver?
Men får du nettet op at køre kan du evt finde de sidste drivere med SlimDrivers:
  http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis)
+ fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede 220661 Ekspert
17. februar 2013 - 18:57 #4
Inden du henter Slimdrivers, kunne du jo lige se om Windows har usb drivere over de brugerdefinerede opdateringer, som man kan hente ved siden af de vigtige.
Avatar billede jesperfrehr Nybegynder
17. februar 2013 - 19:28 #5
Hejsa og tak for forslag
Du har ret driverne er der, men uden USBadgang kan jeg ikke proppe min USBkey i maskinen og få den genkendt. Og så kan jeg jo heller ikke bruge nettet.

Vi bliver vel nødt til at låne en generic driver et sted så jeg kan komme op at køre
Avatar billede jesperfrehr Nybegynder
17. februar 2013 - 20:39 #6
Prøvede at lave en CD-rom. Som den jo godt kan læse. Selvom driverprogrammet indlæser fint, gav det mig dog ikke kontakt til omverdenen.
Kunne kun finde en driver til trådløs. Er der monikke en generic driver derude der virker til denne?
17. februar 2013 - 22:57 #7
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede jesperfrehr Nybegynder
17. februar 2013 - 23:31 #8
Hejsa og tak for forslag
Du har ret driverne er der, men uden USBadgang kan jeg ikke proppe min USBkey i maskinen og få den genkendt. Og så kan jeg jo heller ikke bruge nettet.

Prøvede at lave en CD-rom. Som den jo godt kan læse. Selvom driverprogrammet indlæser fint, gav det mig dog ikke kontakt til omverdenen.
Kunne kun finde en driver til trådløs. Er der monikke en generic driver derude der virker til denne?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2013 - 09:07 #9
Kan ikke forstå at win 7 ikke har en lan baseret adgang der virker??
Har instaleret Win 7 3 gange på gamle computere og lan adgangen har virket hver gang.
Avatar billede jesperfrehr Nybegynder
18. februar 2013 - 16:18 #10
Hmmm - ja, men dette er jo en spritny PC der egentlig kørte windows 8. Nok med den nyeste hardware, der kræver sin driver.
Avatar billede jesperfrehr Nybegynder
18. februar 2013 - 21:57 #11
Så for søren.

Pludselig var jeg på den trådløse.
Tak for hjælpen. Har nok glemt at genstarte :-)
Post et pip så jeg kan give dig points

Jesper