Avatar billede jakobs28 Nybegynder
20. februar 2013 - 10:02 Der er 7 kommentarer

Cpu

Hej har et lille spørsmål til en cpu jeg har renset min cpu for pasta.

men er sket et lille udheld fik en lille smule pasta på bagsiden af den kan der være sket noget ved, det ? har taget et lille vatpind og ta det af med. har er ikke noget på de vatpinde olie eller noget ?

mange tak på forhånd :-) god dag til alle
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. februar 2013 - 10:35 #1
Hej.

  Det afhænger helt af, hvilken type pasta det er. Der findes pasta med højt sølv-indhold (da det jo er en glimrende varmeleder). Det vil bestemt ikke være sundt at have rester af dette under den, da sølv jo også leder strøm ganske glimrende.

De bedste hilsner
Avatar billede jpvj Nybegynder
20. februar 2013 - 10:43 #2
Chancen for at der er forbindelse er meget lille selv ved simpel "mekanisk" rensning som du har lavet med en vatpind.

Det interessante er naturligvis om der er (svag) forbindelse mellem nogle af kontaktpunkterne/benene på bagsiden. Du har ikke skrevet hvor pastaen kom på.

Du kan evt. tage lidt Isopropanol/husholdningssprit på en vatpind (eller en renseserviet) og tørre den helt ren for rester og evt. fingerfedt.
Avatar billede jakobs28 Nybegynder
20. februar 2013 - 11:03 #3
er lidt over i den side på den og det er i I5er cpu
Avatar billede jpvj Nybegynder
20. februar 2013 - 11:05 #4
Rens den af med en anelse sprit og så i med den igen :-)
Avatar billede jakobs28 Nybegynder
20. februar 2013 - 11:43 #5
bare noget husholdningssprit ?
Avatar billede jpvj Nybegynder
20. februar 2013 - 11:46 #6
Ja det er fint. Kom bare en lille smule på spidsen af en vatpind og lad være med at drukne CPU'en :-)
Avatar billede jakobs28 Nybegynder
20. februar 2013 - 11:48 #7
det prøver jeg og siger tak :-)