Avatar billede Allankanstrup Nybegynder
20. februar 2013 - 17:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Politi kongeriget danmark

Hej.

Jeg har fået denne irriterende virus i dag og har ikke været i stand til at fjerne den.. Jeg har set den tidligere tråd af kimtheman og har benyttet mig af hans råd i # 44.. Jeg finder i roaming-mappen kun en løs fil, Skype.ini.. Når jeg sletter den (kommandoprompt) og genstarter, vender jeg tilbage til det fastfrosne skærmbillede med politiet kongeriget Danmark.. Ved igen at åbne i kommandoprompt ser jeg at den slettede fil er tilbage i roaming mappen.. Jeg har også kigget på løsning #3, men er ikke klar over hvordan man booter fra USB...

Håber at nogen kan hjælpe!! :-)

Mvh
20. februar 2013 - 19:01 #1
Velkommen til E. ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, WIN8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Velkommen i [Ukash virus] klubben...

Fejlsikker tilstand - Systemgendannelse !!!
Som her ->
www.eksperten.dk/spm/970326#reply_7990002
Avatar billede Allankanstrup Nybegynder
20. februar 2013 - 19:09 #2
Det drejer sig om windows7 styresystem.. Er ved at prøve at ændre BIOS boot muligheder, men det lader ikke til at min Asus vil lade mig boote fra en USB..

Jeg håber at nogen har en ide til lidt hjælp :-)

Mvh
Avatar billede Allankanstrup Nybegynder
20. februar 2013 - 19:16 #3
Har desværre ikke været forudseende nok til at lave et gendannelsespunkt, så det er heller ikke nogen løsning..

Mvh
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. februar 2013 - 19:30 #4
Vi prøver lige på en anden måde:
Hvilke boot muligheder har du i BIOS?
Gør det nogen forskel om USB pen sidder i mens du er i BIOS ?

Oplys om din hardware (det lyder usædvanligt at der ikke er mulighed for boot via USB)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. februar 2013 - 19:54 #5
Start op i fejlsikret tilstand med kommandopromt.
Når prompten er loadet færdig skriver du følgende:
net user test /add

husk mellemrum mellem test og /.
Sakset herfra:
http://www.eksperten.dk/spm/972407#reply_8002737
Avatar billede 220661 Ekspert
20. februar 2013 - 20:36 #6
læste andetsteds på eksperten at var man ikke opdateret på Java kunne denne være syld i man fik Ukash virussen.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. februar 2013 - 21:48 #7
Har du prøvet denne mulighed starte med USB.nøgle på ASUS?
http://gupl.dk/692232/
Avatar billede Allankanstrup Nybegynder
20. februar 2013 - 21:55 #8
Det virkede at oprette en testbruger og køre en scanning med malwarebytes!!

Mange tak for hjælpen 220661! Også tak til jer andre for at komme med gode indspark, det er højt værdsat!

Nu vil jeg lave et genskabelsespunkt samt opdatere min java hvis det skulle kunne forhindre et nyt angreb!

Mvh
Avatar billede 220661 Ekspert
20. februar 2013 - 22:03 #9
Velbekomme.
Vil anbefale du kører en fuld scanning med en online scanner også for at få tjekket op om alt snavs er væk.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. februar 2013 - 22:04 #10
Kør en tur med disse 4 tools en ad gangen:
http://www.csis.dk/da/private/downloads/
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2013 - 11:19 #11
ASUS boot menu tryk ESC under opstart.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2013 - 11:31 #12
64 % af de der får Ukash Virus, har fået det igennem deres java
http://i.imgur.com/MHWBUBz.png

https://www.cert.dk/ (...)

http://www.spywarefri.dk/artikel/secunia-psi/
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2013 - 11:45 #13
Tak peterolsen123 for info. Var lige dine oplysninger jeg havde set.
Er vi færdige i tråden her, kan du bruge dette svar at lukke med.