Avatar billede Kasperhn Nybegynder
23. februar 2013 - 10:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kommentar system til nyhed

Hej udviklere.

Jeg sidder med et mindre projekt jeg er igang med at lave.
- Jeg har tænkt mig at lave et kommentar system til nyheder jeg laver.

Det skal fungere således at hvis folk går ind til en nyheds som ligger på en side som hedder index.php?id=1
Så skal de kommentar folk skriver, passe til kun den id, hvorimod hvis jeg har nyhed 2 som ligger i index.php?id=2
så skal de kommentar til den id passe dertil, og ikke være i den første.

Jeg har ikke kodet noget endnu, for er lidt blank om hvordan jeg lige får lavet det, jeg ved udmærket hvordan man opretter en form, som skal sættes ind i databasen, men hvordan den lige kommer til at passe til nyhedens id, der er jeg gået i stå.

Håber en eller anden kan hjælpe mig her.
- evt. tutorial eller vejledning til en start.
Avatar billede olebole Juniormester
23. februar 2013 - 16:48 #1
<ole>

Du skal på en eller anden måde have fat i nyhedens ID. Dette ID indsætter du i en kommentartabel i databasen sammen med kommentaren til den pågældende nyhed.

Hvordan det skal laves, kommer an på, hvordan dit nyhedssystem er opbygget. Det tror jeg ikke, du finder en tutorial, der tager højde for  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
23. februar 2013 - 21:10 #3
Du hentet id med $_GET['id'] også henter du kommentar fra databasen som har det id.
Avatar billede olebole Juniormester
23. februar 2013 - 21:14 #4
Nu står der godt nok ikke, hvornår den pixelcode.co.uk artikel er fra, men koden er i hvertfald forældet  =)