Avatar billede krohn Praktikant
23. februar 2013 - 21:38 Der er 4 kommentarer

Skriv random array til session

Jeg prøver at hente random spørgsmål, og vil gerne skrive dem i en session, men kan bare ikke få det til.
den skriver kun det sidste qustion_id i session, men hvis jeg prøver at se resultatet vi echo $set_q så vises det ok?
Hvad gør jeg galt?

PS. Hvordan gør jeg det "rigtigt" så der ikke er et . efter sidste værdi?  Det er "vist ikke den helt rigtige måde jeg har gjort her..

//Code
$qustions_sql = mysql_query("SELECT * FROM qustions ORDER BY RAND() LIMIT $question_select")
or die(mysql_error());
while($qustions_row = mysql_fetch_array($qustions_sql)){
$set_q = $qustions_row['qustion_id'].".";

$_SESSION['SESS_QUESTION_LIST'] = $set_q;//Viser kun sidste værdi

echo $set_q;//Viser alle værdier
}
//End code
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. februar 2013 - 21:43 #1
Hvis du startede med at indlæse $qustions_row['qustion_id']
i et array:

$questions[] = $qustions_row['qustion_id'];

Så kunne du:

echo implode(".",$questions);
Så vil der "kun" være . mellem og ikke efter den sidste.

Hvis du gerne vil gemme $questions i en session, så burde:

$_SESSION['questions'] = $questions; virke fint.
SESSION kan fint håndtere arrays, klasse, objekter og andre datatyper.
Så jeg tror desværre du må gøre noget galt.
Avatar billede olebole Juniormester
23. februar 2013 - 21:47 #2
<ole>

$set_q .= $qustions_row['qustion_id'].".";

- men brug jakobdo's forslag - det er bedre. Undgå generelt at udskrive i løkker. Det er noget, man gør i tutorials og eksempler, men ikke i produktionskode  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede krohn Praktikant
23. februar 2013 - 22:48 #3
Ved ikke hvad jeg har pillet ved, men any way såå virker det som ønsket nu.
Om bestemte mig dog mht session, og gemmer det i min db i en quiz bank så den kan hentes igen.

Takker
Smid et svar så lukker jeg her.

endte med dette.

//code
$qustions_sql = mysql_query("SELECT * FROM qustions ORDER BY RAND() LIMIT $question_select")
or die(mysql_error());
while($qustions_row = mysql_fetch_array($qustions_sql)){
$hmm[] = $qustions_row['qustion_id'];
}
$qdo = implode("-",$hmm);
$query = "INSERT INTO quiz_bank(quiz_name, questions, qustions_count, member_id, created_date) VALUES('$quiz_name',  '$qdo', '$question_select', '$member_id', '$created_date')";
$result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
//End code
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. februar 2013 - 10:30 #4
Du kan få et svar her...
Dog gør det ondt når du gemmer data på den måde i en database.
Hvorfor gemmer du ikke hvert ID i en post hver for sig?