Avatar billede mr-bob Nybegynder
24. februar 2013 - 00:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Finde ip på udstyr?

Hejsa

Hvis jeg forbinder en netværksboks (forskelligt udstyr) til en pc via et krydset kabel så burde jeg kunne tilgå den via dens ip. De er ikke på et andet netværk men kun disse to dele sat sammen med et krydset kabel.

Hvis jeg kender dens ip skulle der ikke være problemer, men hvad gør jeg hvis jeg ikke kender dens ip adresse? Er der en måde jeg kan "scanne" efter den?

Problemet er at den før har kørt via dhcp og derfor har fået en ip som jeg ikke kender.

Håber i kan hjælpe
Avatar billede Agent_Smith Nybegynder
24. februar 2013 - 00:40 #1
Hej Bob

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår dit problem, men har du prøvet at køre ipconfig i kommandoprompten - kør cmd og skriv ipconfig. Led efter ip-adressen ud for standardgateway.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
24. februar 2013 - 00:51 #2
Men ved ipconfig får jeg vel kun selve computerens ip, gør jeg ik?

Det er ip'en til min netværksenhed som jeg skal finde.
Avatar billede Agent_Smith Nybegynder
24. februar 2013 - 02:27 #3
Nej, du får både computerens ip (IPv4 adress) og routerens ip (default gateway) under din wireless  lan adapter
Avatar billede mr-bob Nybegynder
24. februar 2013 - 02:37 #4
Men der er ingen router her. :-)

Der er kun en boks der kan tilgås fra netværket. Hvad boksen kan er sagen ligegyldig.
Boksen er koblet til en bærbar med et krydset kabel.

Boksen og computeren er ikke på et netværk, og der er ingen mulighed for at få dem på at netværk lige umiddelbart. Ellers ville jeg ikke have problemer med at finde ip adresser via routeren . Sådan en er der bare ikke.
Avatar billede lclemens Nybegynder
24. februar 2013 - 02:42 #5
Har den ikke en nulstillingsknap, så du kan få den til at køre med et standardsetup?

Havde du haft en sniffer installeret (f.eks. wireshark), kunne du have kigget efter pakker fra den.

Kender du dens cirkaip (f.eks. 192.168.1.x), kan man hurtigt pinge alle x'erne og se, hvem der svarer tilbage.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
24. februar 2013 - 02:51 #6
Jo den kan sagtens nulstilles men det er ikke muligt nu da jeg skal bruge nogle data som ligger på den og de bliver også nulstillet ved tilbagestilling til standard.

Cirka ip kendes desværre ikke.

Kan lige prøve at give wireshark et kig..
Avatar billede hjolsen Ekspert
24. februar 2013 - 08:43 #7
24. februar 2013 - 09:39 #8
Avatar billede lclemens Nybegynder
24. februar 2013 - 16:00 #9
På den anden siden, så vil snifferen sikkert afsløre adressen på 2 sek. Det er næsten sikkert, at boksen vil sende et eller andet ud på netværket ved f.eks. en genstart.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
25. april 2013 - 14:12 #10
smid et svar så får i point..