Avatar billede Sylvester23 Juniormester
25. februar 2013 - 12:02 Der er 12 kommentarer

Dvd drev kan ikke finde af registreringsdatabasen....

Pludselig er DVD drevet forsvundet fra reg.databasen, og er ikke til at finde igen. Har taget stik ud og genstartet uden DVD drev, men det findes stadig under "egenskaber hardware", har sat stik i igen for at få Win 7 til at opdage DVD' en, også uden held...

Ydermere ville routeren, ældre Belkin model, heller ikke mere, kunne ikke oprette forbindelse til internettet; skønt endelig at komme på arbejdet hvor alt virker:-)

Ved godt det er lidt utidigt m. To-i-et spørgsmål, men håber på kvalificeret hjælp anyway;)

Sylvester
25. februar 2013 - 12:31 #1
elkommen til E. ...

... er det sket 'pludseligt' ?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2013 - 12:32 #2
Hej og velkommen til.
System gendanne til før problemet opstod er det afprøvet?
Avatar billede Sylvester23 Juniormester
25. februar 2013 - 14:34 #3
Ja, ganske pludseligt og uden varsel. Datteren plejer at bruge drevet når hun spiller Sims 3.

Sylvester
Avatar billede Sylvester23 Juniormester
25. februar 2013 - 14:37 #4
Har forsøgt med en systemgendannelse, men desværre. Den ældste version er "ung", har ikke kunnet finde ældre versioner.

Iøvrigt  - tak for velkomsten!

Sylvester
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2013 - 16:00 #5
Velbekomme. Du skal ikke skrive tilbage i svar, som kun skal bruges i forbindelser med løsninger og pointgivning.
Er drevet synligt i enhedshåndteringen?
Hvis det er så vælg at fjerne det og genstarte pc og prøve at lade Windows finde det. At routeren også er stået af må være en tilfældighed vil jeg mene.
Avatar billede Sylvester23 Juniormester
25. februar 2013 - 17:11 #6
Jeg kan godt se den i enhedshåndtering, men der er fejl på: kan ikke findes i registreringsdatabasen.

Håber jeg har svaret rigtigt ved at skrive i kommentare....

Sylvester
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2013 - 18:09 #7
Det er den rigtige fremgangsmåde ja.
Har du forsøgt at fjerne den i enhedshåndteringen og genstarte pc for at se om det løser problemet?
Avatar billede Sylvester23 Juniormester
25. februar 2013 - 19:03 #8
Er prøvet, men den dukker op igen i enhedshåndtering, stadig med fejlvisning på....

Sylvester
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2013 - 19:09 #9
Har du op til det forsvandt rodet med at installere/afinstallere brænder software af en art?
Eller noget med Damon Tools måske?
Avatar billede haverslev Novice
25. februar 2013 - 19:31 #10
Har du haft installeret forskellige brænder programmer på den ?

Hvis ja, så kan der gå kage i det.
Nu skriver du at du ikke kan se drevet i reg.databasen, der vil du normalt ikke gå ind og lede efter det.

Men det har en en nøgle streng deri og undernøgler som kan give det problem, at du ikke kan bruge og se dit drev i f.eks denne computer.
Det skyldes som regel et problem med upper/lower filter.

Se her, selvom der står XP føst:
http://support.microsoft.com/kb/314060/da
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2013 - 19:40 #11
#10 Lige præsis det jeg også spekulerede på ;-)
Avatar billede Sylvester23 Juniormester
26. februar 2013 - 13:24 #12
Må krybe til korset og sige at jeg har hentet og installeret EAC med henblik på at rippe et par CD' er... Troede bestemt ikke det ville påvirke min brænder...

Jeg er pt uden net og kan derfor kun svare jer når jeg er på arbejdspladsen - skønt at være på arbejde:-)

Sylvester