Avatar billede SoronSR Nybegynder
27. februar 2013 - 00:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilken SSD

Hey

Jeg har en bærbar (http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-U35JC-RX040V-13.3-i3-GF310-2229905.html) der skal piftes lidt op. Da den har SATA-150, ser jeg ingen grund til at investere i noget jeg ikke udnytter.

Jeg har fundet denne (http://www.cinemagic.dk/shop/samsung-840-series-281526p.html)

Vil den være passende til min bærbar?

Hvis i har andre billigere og bedre bud så smid dem endeligt. Eneste krav er at den skal være på min. 120GB.

Mvh. Søren
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
27. februar 2013 - 00:19 #1
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. februar 2013 - 06:19 #2
Da prisforskellen på den Samsung 840 du har fundet og dem der postes i #2, så ville jeg vælge 840.

Den vil på nogen punkter være en del hurtigere end det din controller kan udnytte, på den anden side så vil den under pres ligge med bedre hastighed end de andre nævnte (også på din SATA 150).
Man skal huske at det ikke kun er topspeed som tæller ved SSD, gennemsnittet er faktisk vigtigere (gennemsnittet vil være lavere på din controller end på en sata600).
Med overstående in mind, så vil du meget af tiden ha fordel ved at vælge Samsung 840 (også på din controller).
Et andet aspekt er du jo nok på et tidspunkt køber ny pc, der vil det være rart at kunne flytte en god SSD med over.

Her ses gennemsnittet for Samsung 840 120 GB (det er lige over de 150 MB/s som som din controller kan klare).
[img]http://media.bestofmicro.com/X/N/366683/original/sbv1_busyrate.png[img]

Da din fundne SSD er både billig og i den hurtige ende af SSD, så vil jeg bifalde dit valg (jeg ville ikke tage en dårligere SSD for at spare 50-150 kr.).

Havde du valgt Samsung 840 PRO (ca. 1000 kr), så havde jeg prøvet at tale dig ned på den almindelige pga. prisen.

Konklusion:
Ja den vil være yderst passende, den ligger hastighedsmæssigt i toppen af hvad der kan anbefales, når der også skal tages hensyn til økonomi.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. februar 2013 - 06:20 #3
Avatar billede Jensen DK Novice
27. februar 2013 - 06:45 #4
http://www.eksperten.dk/spm/977405 du har samme spørgsmål 2 gange det er ikke tilladt på Eksperten luk det ene.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. februar 2013 - 07:02 #5
silbidor du har ret.
Da der er to nærmest ens spørgsmål og jeg mener at have besvaret det, så vælger jeg at lægge et svar til mulig lukning af spørgsmålet.
Avatar billede Jensen DK Novice
27. februar 2013 - 09:34 #6
Ja det er kun overskriften der er forskellig, som det er nu kan der deles mere end 200 point ud for samme spørgsmål, der må max uddeles 200 point ialt for samme spørgsmål.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. februar 2013 - 10:12 #7
Igen har du ret, jeg havde ikke lagt mærke til det var samme navn som spurgte og jeg ser aldrig efter hvor mange point spørgsmålet giver, men om der er mulighed for jeg kan hjælpe.  :-)
Avatar billede SoronSR Nybegynder
27. februar 2013 - 11:58 #8
Beklager en tydelig fejl fra min side. Jeg takker NielsErikK for det fine svar, du får smidt nogle point i nakken. Jeg lukker den anden tråd med det samme