Avatar billede Lars8960 Mester
28. februar 2013 - 23:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Premiere Elements 10 kan ikke åbne prel-fil

Jeg har fået fejlmeldingen:
The project could not be loaded, it may be damaged or contain outdated elements.
d:\pre\mediacore\mediafoundation\api\inc\keyframe/keyframe.h-142

Der har tidligere aldrig været problemer med at genåbne en prel-fil efter den har været lukket ned i en sen nattetime;-)
Jeg har søgt efter en løsning via google og kan se, at det åbenbart er en ret almindelig fejl. Men jeg har ikke kunne finde nogen løsning hos Adobe og heller ikke en brugelig på nettet. Dog har et svensk IT-firma et (gratis) tilbud på at man kan sende sin prel-fil ind til dem.
http://www.vibait.com/software/premiere-fix-keyframe.h-142/
Det har jeg gjort og sekunder efter har jeg modtaget en fil retur, som nu kunne loades ind i Premiere Elements 10! Dog mangler nogle transitions i videoen.
Jeg har afinstalleret og geninstalleret selve programmet, men uden at fejlen er forsvundet herved.
Jeg søger en årsag til den opståede fejl og naturligvis gerne et forslag til afhjælpning.
Avatar billede EDK Nybegynder
08. marts 2013 - 08:35 #1
Hej Lars,

Jeg har præcis samme problem! Jeg har forgæves forsøgt at anvende det svenske firmas gratis tilbud, men de kan ikke få det til at virke. Så nu står man desværre og aner ikke hvad man skal gøre! Hvis du finder en løsning på problemet, må du endelig gerne give besked...
Avatar billede Lars8960 Mester
08. marts 2013 - 19:34 #2
EDK
Jeg har anvendt den svenske side flere gange, og den har virket fint hver gang. Dog mangler enkelte ting i filerne efter konvertering: Jeg skal igen indlægge de steder hvor fade mangler.

Men generelt har jeg ikke fundet en løsning på problemet noget sted på nettet. Derfor har jeg hentet en testudgave hjem på elements 11. Her har jeg ikke fundet nogle problemer overhovedet. Så jeg har skåret igennem og købt et eksemplar af Photoshop + Premiere Elements 11, update, i England. Det var det billigste sted jeg har fundet. Pris leveret 740 kr.
Avatar billede Lars8960 Mester
15. marts 2013 - 11:06 #3
Jeg har nu anvendt Photoshop og Premiere Elements 11 i nogle dage. Og de virker begge fint.
Derfor har jeg afinstalleret Elements 10 og lagt disse dvd på hylden.
Avatar billede Lars8960 Mester
15. marts 2013 - 11:06 #4
Hermed lukker jeg dette spørgsmål.