Avatar billede lawrence1956 Nybegynder
01. marts 2013 - 12:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

00561

Jeg blev idag ringet op på min fastnet telefon. Nummeret der ringede var 00561 (what?). Manden der ringede talte gebrokkent engelsk og der var meget støj i baggrunden (nærmest caféstøj) . Han ville snakke om min computer. Jeg sagde hurtigt fra og smækkede røret på.
Hvad er det for et nummer?
Hvilket land ringer han fra?
Kan det koste mig penge at tage telefonen, uden at jeg er advarret?
Avatar billede Blandy Praktikant
01. marts 2013 - 12:52 #1
Det kunne nemt være en der udgav sig for at være fra microsoft. De arbejder rimlig heftigt i det danske markede i øjeblikket.

Det er noget med de vil prøve at få dig overbevist om at få adgang til din computer, ved at sige de har fundet en fejl eller mangel på dit system.

men mener ikke det koster dig noget hvis de ringer. Kun hvis du giver dem adgang til dit system.

kunne også være disse: http://tdc.dk/nu/publish.php?id=31444
Avatar billede Blandy Praktikant
01. marts 2013 - 12:58 #2
Avatar billede lawrence1956 Nybegynder
16. marts 2013 - 06:54 #3
Blandy
Hvis du skriver et svar, får du de 30 points.
Tættere på svaret kommer jeg vist ikke.
Tak
Avatar billede Kurt_Vang Nybegynder
30. marts 2013 - 10:46 #4
Jeg er lige blevet ringet op af 00561 det lød som når der er sne på skærmen kort efter var automatisk svar - en dame som siger your paid, jeg smed på så nåde ikke længer, men tænker du nok får en modtager betaler regning, så sys du skal få ringet til din tlf-udbyder

det var vores fastnet i butikken den ringede til
er din tlf også fastnet og erhverv?
Avatar billede lawrence1956 Nybegynder
30. marts 2013 - 14:12 #5
Der blev ringet til min fastnet tlf, men det er ikke en erhvervstelefon. Min udbyder er Fullrate, så måske jeg skulle ringe til dem og spørge, hvad det er for noget.
Avatar billede Kurt_Vang Nybegynder
30. marts 2013 - 15:42 #6
http://rufnummersuchen.com/telefonnummern/005/15/
fandt lige denne side
det lyder til at det er konto nr de går efter
Avatar billede bentjust Nybegynder
15. april 2013 - 14:08 #7
Vi bliver ringet op på vores fastnet telefon næsten dagligt,(senest for ca 30 min siden) af nr 00561.
Min kone taler ikke engelsk, og bliver urolig. I går bad jeg dem meget bestemt, ikke at kalde os op.
Kan man ikke få sat en stopper for sådan noget?
Avatar billede lawrence1956 Nybegynder
15. maj 2013 - 06:44 #8
Jeg kan ikke komme længere med denne streng, så jeg stopper det her.
Tak for indlæg.