Avatar billede SoronSR Nybegynder
01. marts 2013 - 13:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SATA til USB kabel/adapter

Nu har jeg fået anskaffet mig en SSD. Men har været så heldig at bestille en uden et SATA til USB kabel/adapter, hvilket gør at jeg ikke kan klone dataen fra min HDD til min SSD.

Jeg har kigget på nettet i timer nu, men kan simpelthen ikke finde et sådan kabel/adapeter. Kan i hjælpe mig?
(Hvis der findes en anden måde at klone sin data på så må i også gerne lige smide et svar :))

mvh. Søren
Avatar billede Blandy Praktikant
01. marts 2013 - 14:12 #1
der følger aldrig en sata/usb converter med når man køber harddiske. Så uanset hvad måtte du bestille et kabel ved siden af.
f.eks dette: http://www.av-cables.dk/sata-adapter/usb-til-ide-sata-adapter.html

Medhesyn til software, ved nogen fabrikanter, kan du få gratis kloning værktøj med fra producentense hjemmeside. F.eks fra ocz hvis du køber vertex serien.
Avatar billede SoronSR Nybegynder
01. marts 2013 - 14:16 #3
Umiddelbart så læser jeg det som om at der følger et med her: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=765975&gclid=CKLAjuay27UCFcRV3godgmoAUQ#extra

Det kabel du nævner det har jeg i forvejen, men kan da på ingen måde se hvordan at det skal kunne passe til min SSD!
Avatar billede SoronSR Nybegynder
01. marts 2013 - 14:18 #4
Med mindre det ikke er nødvendigt at tilslutte "den lange" del ?!? :)
Avatar billede SoronSR Nybegynder
01. marts 2013 - 14:23 #5
Haha jeg fatter hat af det her udstyr :D Tror jeg har fattet det nu!