Avatar billede SoronSR Nybegynder
01. marts 2013 - 18:43 Der er 1 kommentar

Kloning af HDD til SSD

Hej Alle

Jeg har nu modtaget min Samsung 840 SSD, og vil selvfølgelig gerne have den klonet med min HDD. Jeg er dog i tvivl om den rette fremgangsmetode. Jeg kører windows 7 med dual boot Ubuntu 12.10. På min HDD er der 5 partitions: *: Recovery, C: OS, D: Data, *: ?, *: ?. Jeg mistænker en af de sidste 2 for at have noget med min dual boot at gøre uden at være helt sikker! Grunden til at jeg ikke er helt sikker er at jeg har en mappe på mit D-drev der hedder Ubuntu, og hvor det ligner at det er installeret!?!?.

Det jeg umiddelbart har i tankerne er at få merged C og D til et stort C-drev, men hvad med dual boot kommer det til at give problemer? Og i så fald HJÆLP! :D

Mvh. Søren
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. marts 2013 - 19:48 #1
Hej, Søren.

  Start med at migrere hele balladen til din SSD og leg med sammenlægning af partitioner og størrelser senere. Brug f.eks. Acronis Migrate Easy - den er gratis at bruge i en kortere periode og på den måde egentlig ideel til formålet.

De bedste hilsner