Avatar billede oli10b Nybegynder
04. marts 2013 - 16:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fra Windows 7 til XP

Jeg har en kunde som har købt en splinter ny computer.
Han er desværre ikke meget begejstret for Windows 7, og jeg vil derfor gøre hvad jeg kan for at hjælpe ham.

Har dog oplevet problemer med at installere XP på en windows 7 computer.

Er der nogle idéer til hvordan man kan løse dette.

Det skal siges at jeg ahr prøvet at boote med en windows xp cd´rom, men der kom der "Blue Screen"
Avatar billede juleulven Nybegynder
04. marts 2013 - 16:25 #1
1. start med, at undersøge om der overhovedet findes drivere
2. sæt BIOS SATA til "Compatible/standard" istedet for "AHCI/RAID"

men BEDST af alt; sig til kunden XP er "End of Life" og han derved reelt IKKE har noget valg. ...

Du kan også sætte hans W7 til "Klassisk visning" og tilrette hans "desktop" så det ligner xp...

Det er efter min mening HUL i hovedet, at bruge tid og penge på noget der er 10 år gammelt...
04. marts 2013 - 16:29 #2
Helt enig med #1 !!!

Der er sansynligvis ikke "programmeret" driversoftware passende til det >10 år gamle XP system ...
Avatar billede oli10b Nybegynder
04. marts 2013 - 16:54 #3
Tak for din hjælp og mening og hjælp vedrørende XP "juleulven"

Jeg blev nødt til at være lidt hård, og fortælle min kunde at han skulle komme over XP, det var han bestemt ikke glad for. Men sådan er det jo nogle gange.

Kom med et svar juleulven :)
Avatar billede juleulven Nybegynder
04. marts 2013 - 17:58 #4
Der er ganske få tilfælde hvor jeg stadig påtvinges XP til mine egne kunder og det skyldes ofte et kritisk program som ganske simpelt ikke KAN køres på <WinVista ... men i de tilfælde bruger jeg som regel en "Virtuel PC" som starter en "skrællet XP" ...

Håber du slipper godt fra, at være lidt hård ... man bliver ikke altid populær på den korte bane... forhåbentlig ser han lyset :)