Avatar billede thorkild10 Juniormester
04. marts 2013 - 23:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke boote eller installe windows

Hej alle

Jeg har fornylig købt en Acer bærbar med win 8 preinstalled. Jeg prøvede hurtigt efterfølgende, at installe win 7, hvilket resulterede i fejlmeldinger...

herefter forsøgte jeg via killdisk (I windows "dumt") at formatere drevene...

nu står jeg i den situation, at jeg ikke kan starte windows op... kan boote fra en gammel windows 7 cd (men kan ikke installe det. Den går kold) og har ingen windows 8 disk, da dette var preinstalled.

har forsøgt, at boote via en killdisk usb/dvd, men den fanger den ikke...

HJÆLP!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2013 - 23:17 #1
Er det så ikke fordi du har harddisken som 1 boot mulighed i bios?

Du skal ind i bios og indstille den så den booter på din killdisk som ligger på usb eller dvd, og så du får slettet disken på den rette måde.
Når disken er slettet, så bør du kunne boote op på din win 7 dvd og installere denne.
Avatar billede thorkild10 Juniormester
05. marts 2013 - 06:38 #2
Nej desværre... Har sat BIOS til, at boote fra 1:CD/DVD 2:USB 3:HD
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2013 - 06:49 #3
Har du mulighed for at sætte den som slave i andet system og forsøge at formatere den den vej, og så bagefter sætte den tilbage i den bærbare pc?
Man kan sætte den til en stationær ved siden af den systemdisk der sidder i eller over usb enten som harddisk dock eller sata ide adapter.
Avatar billede thorkild10 Juniormester
05. marts 2013 - 06:53 #4
Tør sku ikke, at skille den ad :S Så hopper vi lige forbi mit niveau...

Når jeg starte den op, går den i en slags "boot" menu... Hvor jeg kan vælge Win8 Setup (giver fejlmelding) Win8 (giver fejlmelding) og Windows Memory Diagnostics tool (her kører den en test igennem)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2013 - 07:05 #5
Nu bruger jeg ikke Win 8 men hvis du trykker F8 med det samme  under opstart har du så mulighed for at vælge fejlsikret tilstand, og evt prøve en systemgendannelse derfra?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2013 - 07:07 #6
Startede du med overskrivning af C drevet først med Killdisk?
Er dette tilfældet, så er fejlsikret nok ikke en mulighed.
Avatar billede thorkild10 Juniormester
05. marts 2013 - 10:04 #7
Det gjorde jeg desværre :(
Avatar billede hubertus2013 Nybegynder
05. marts 2013 - 10:19 #8
Måske dette kan hjælpe dig.

Using Windows 8′s "hidden" backup to clone and recover your whole PC.
Brug af Windows 8 "skjulte" backup til at klone og gendanne hele din pc.
http://arstechnica.com/information-technology/2012/12/using-windows-8s-hidden-backup-to-clone-and-recover-your-whole-pc

Windows 8 System Restore Guide
http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/windows-8-system-restore-guide

Og hvis du en anden gang vil gendanne din win 8 pc
Sådan gendanner, opdaterer eller nulstiller du din pc
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/restore-refresh-reset-pc
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2013 - 10:52 #9
Jeg prøvede for nylig at ændre boot rækkefølgen i bios på en pc med Windows 8 preinstalleret.
Den ignorerede mine indstillinger, og jeg måtte aflevere den til ejeren uden resultat.
En mail til min søn blev besvaret med: "UEFI secure boot" er problemet. Prøv at google det.
Foreløbig har jeg ikke forstået andet, end at det er et ekstra "lag" mellem bios og styresystem.
Jeg håber, du har bedre held.

http://technet.microsoft.com/en-us/library/dd744321(WS.10).aspx

Venlig hilsen
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2013 - 18:24 #10
Jeg er bange for at løsningen er #3 hvis du ikke kan få Killdisk til at køre :-(