Avatar billede Dige Novice
07. marts 2013 - 13:35 Der er 5 kommentarer

Åbne samme type fil i to udgaver af programmet ved dobbeltklik

Hej
Jeg har forsøgt at finde en løsning på et lille problem, men som er noget der irriterer mig helt vildt.

Når jeg f.eks. arbejder i en excel-fil, og gerne vil åbne en anden fil samtidig, men i "et nyt program" (så det ikke blot bliver et vindue i excel), kan jeg ikke få det til at fungere med mindre jeg åbner excel igen (manuelt), vælger åbn o.s.v.

Er det muligt at lave det sådan, at windows pr. definition åbner programmet ved dobbeltklik på filen, og ikke blot endnu et vindue i samme program.

Jeg søger en helt generel løsning, da jeg har samme problem ved brug af CaseWare. Her komprimerer og lukker CaseWare bare den fil jeg har gang i, inden den nye fil åbnes.

Håber at ovenstående giver mening!
07. marts 2013 - 15:15 #1
Kender godt 'problemet' ;-)

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, WIN8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Prøv [Højre MusseTast] og se hvad der står ?
Avatar billede Dige Novice
07. marts 2013 - 15:51 #2
Jeg beklager.. der er tale om Windows 7 Enterprise
Avatar billede m_claus Nybegynder
07. marts 2013 - 17:49 #3
Excel 2010, nej desværre er den eneste mulighed at åbne Excel 2 gange, jeg tror der er 100 tråde med dette her på Eksperten.

I CaseWare: (der kunne man søge på deres hjemmeside)
http://www.caseware.com/support/caseknowledge/kb-442
Avatar billede Dige Novice
07. marts 2013 - 21:01 #4
Er nu ikke lige den løsning jeg søger mht. CaseWare. Den feature du har indsat linnket til er jeg klar over. Det er udelukkende det windows relaterede, hvor man tilgår filer via stifinder ect.

Var selv ude i, om der kunne lavet et script, der ændrer i registrerings databasen, så man automatisk åbner et nyt program, og ikke blot endnu et vindue.
Avatar billede m_claus Nybegynder
08. marts 2013 - 12:16 #5
det kan man ikke, desværre