Avatar billede mortentafdrup Nybegynder
11. marts 2013 - 15:23 Der er 3 kommentarer

Brug af Excel VBA til at hente variable internet sider ned?

Hej.

Jeg prøver at lave en Excel VBA macro, som kan hente data ned i et excelark.

Jeg ved at man kan bruge "from Web" funktionen i word.. Jeg ønsker derfor at lave en macro som kan hente X antal tabeller fra variable data.

Helt præcist så ønsker jeg en macro der kan hente vejrdata ned fra internettet. Jeg vil dog kunne variere stien for dataen i excel, således at jeg kun skal ændre stien.. for så at få den nye data.

indtil nu kan jeg kun finde ud af at få data fra den samme url i macroen.

Håber at det er til at forstå.. og at der er nogen som kan hjælpe.

Mvh Morten
Avatar billede goglov Seniormester
17. maj 2020 - 19:23 #1
Jeg kan desvœrre ikke hjælpe direkte. Men se dette link: https://m.youtube.com/user/ExcelisHell
Med lidt VB viden i baghånden kan dette link måske gavne.
Avatar billede goglov Seniormester
17. maj 2020 - 20:14 #2
undskyld, undskyld og undskyld!
det var dette link du skulle have: Import Web Data to Excel using VBA Macros
Avatar billede goglov Seniormester
17. maj 2020 - 20:16 #3