Avatar billede kris914g Nybegynder
13. marts 2013 - 08:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

kan ikke bruge pruduktnøgle til aktivering af windows

hej har fået Windows 8 i julegave jeg havde kun en mac så jeg boot campede den og installerede Windows 8 på den så købt jeg en stationær som jeg også vil installere Windows på men kan ikke for den er allerede i brug. så kan jeg fjerne min bootcamp og så installere Windows 8 med min pruduktnølge eller er der en anden måde eller skal jeg evt. købe Windows 8 igen?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2013 - 09:16 #1
du kan aktivere den over telefon (en robot) på et gratis telefonnummer. Her svarer du 'på tro og love' at du kun har installeret denne ene version, og indtaster et nummer fra din pc, og du får så en ny aktiveringskode oplæst.
Hav papir og blyant klar...
Avatar billede kris916g Nybegynder
13. marts 2013 - 10:00 #2
lyder godt vil prøve det når jeg kommer hjem p.s har 2 acounts så det er derfor er stadig kris914g
Avatar billede kris916g Nybegynder
13. marts 2013 - 10:00 #3
men hvad er nummeret
Avatar billede Scavy Nybegynder
13. marts 2013 - 10:04 #4
Det kommer an på hvad for en udgave af Windows 8 du har fået.
Om det er en OEM udgave kun til installation på en fabriksny PC eller en Retail/FPP (Full Packaged Produkt) som du må installere og fjerne igen og installere på en ny maskine, så længe du kun har en installeret udgave af gangen.

Hvis det er en OEM udgave har du accepteret EULA (Slutbruger aftale) under installation af den at den er bundet til den pågældende maskine og skal skrottes sammen med maskinen.

Hvis det er en Retail / FPP, så kan altid ringe til Microsoft hvis den ikke vil aktivere, og de vil så hjælpe dig igennem processen.

Hvis du har en OEM version og gør som #1 opfordre dig til, så vil din Windows ikke være lovligt licenseret, hvilket vil sige at du så kører med en ulovlig Windows jvf. Microsofts Licensregler.

Men der er selvfølgelig ikke noget problem sålænge det er en Retail / FPP udgave og IKKE en OEM.
Avatar billede Scavy Nybegynder
13. marts 2013 - 10:08 #5
men hvad er nummeret

Telefonnummeret til Microsoft Produkt Aktivering er følgende:

Tlf. 80 70 13 15
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2013 - 11:15 #6
telefonnummer står på den side du kommer til under aktiveringen - og der står også det nummer, du skal indtaste på telefonen.
Du kan IKKE få noget ud af at ringe til nummeret før du har siden fremme på din pc.
Avatar billede Scavy Nybegynder
14. marts 2013 - 11:27 #7
Håber at hjælpen kunne bruges og har bragt dig tættere på en løsning! :)
Avatar billede kris914g Nybegynder
14. marts 2013 - 14:20 #8
jeg har windows 8 pro men kan ikke se om det er en oem eller retail/fpp
Avatar billede Scavy Nybegynder
14. marts 2013 - 15:03 #9
På licensmærket står der et produkt nummer, kan du skrive det?

Det vil være i formatet: xxx-xxxxxx

Men ellers kan du også se hvad der står på CD'en.

Husk! Du skal aldrig opgive CD-KEY eller PRODUCT-KEY da andre så vil kunne misbruge den, og det vil ofte føre til at den ikke vil kunne aktiveres.
Avatar billede kris914g Nybegynder
14. marts 2013 - 15:31 #10
ja der er en 3ur-00016

oh ved ikke om det er denne men her er den: x18-14162-01
Avatar billede Scavy Nybegynder
14. marts 2013 - 16:23 #11
Ok, 3UR-00016 viser at der er tale om en Version Upgrade Pakke. Dvs. en Retail/FPP upgrade pakke.

Det kan tænkes at det er derfor du har problemer, fordi den er kun beregnet til at opgradere en eksisterende version af Windows.
Avatar billede kris916g Nybegynder
14. marts 2013 - 17:35 #12
så hvis jeg fjerner bootcamp på min mac med windows 8 så
kan jeg installere den på min windows?