Avatar billede testos Nybegynder
14. marts 2013 - 11:31 Der er 5 kommentarer

Ønsker skærm og netværkskabel men KUN et Thunderbolt stik i Macbook air

Hej

Jeg sidder med en Macbook Air købt i 2013, og altså helt ny. Denne type er jeg blevet informeret om skal benytte thunderboltstik til netværkskabel. Udfordringen er nu, at min eksterne skærm også kun kan blive koblet til Mac'en med thunderboltstik, og der er KUN ét thunderboltstik i Mac'en :(

Hvad kan jeg gøre?

P.s. Jeg SKAL bruge netværkskabel og kan/må ikke køre wireless. Grundet mit arbejde bør jeg have en ekstern skærm også.

Mvh. Jesper
Avatar billede Scavy Nybegynder
14. marts 2013 - 11:37 #1
Den bedste løsning er nok at bruge en USB til Ethernet adapter.

Har lige haft tjekket op på det, og det er den løsning der anbefales fra andre Mac brugere.
Avatar billede testos Nybegynder
14. marts 2013 - 12:25 #2
Hej Scavy

Jeg kontaktede Humac (er nok ikke de kolegeste, men lad det være sagt), og de sagde direkte, at man hos Apple IKKE anbefalede at benytte denne løsning ved de nye MacBook Air fra efter efteråret 2012.

Jeg kunne dog være tilbøjelig til at gøre dette, såfremt der ingen anden løsning er. Havde håbet på en 2i1 thunderboltstik-mulighed, men sådan én findes vist ikke. Har også kigget lidt rundt efter en VGA til USB adapter-løsning, hvor min skærm altså kunne sættes til på denne måde, men heller ikke dette kan jeg finde.
Avatar billede MacTek Nybegynder
26. marts 2013 - 00:22 #3
Problemet kan løses ved køb af Matrox DS1 Thunderbolt docking station, godt nok 250usd men en løsning.
http://www.matrox.com/docking_station/en/ds1/
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. marts 2013 - 09:31 #4
Er det mig som husker helt galt ?
Jeg mener Thunderbolt kan sættes i kæde (som scsi) med op til 6 enheder, eneste krav er enhederne bruger Thunderbolt 1.2
Bruges en Thunderbolt 1.1 enhed, skal den placeres sidst i kæden.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. april 2013 - 09:43 #5
Afmeldt grundet inaktivitet fra spørgers side.

Du burde vide bedre efter 8 år på Eksperten.

Men jeg kan godt se du stadig ikke har fået sat dig ind i pointsystemet.

Velkommen til Eksperten.

Da mange nye (og ældre) har en smule problemer med pointsystemet, får du her lidt standard oplysninger.  :-)

Du skal kun bruge SVAR-funktionen i forbindelse med pointgivning og lukning af spørgsmål.
Den person hvis løsning du kunne bruge, beder du lægge et svar der lyser gult, derefter skal du tildele hans svar point og godkende det således det lyser grønt.
(Du kan vælge at belønne flere personer - Også for indsats)
Kun hvis du opgiver dit spørgsmål (eller selv fandt løsningen) skal du bruge din egen svarfunktion.

Når du blot skriver til folk, bruges kommentar.

Lukning - Hvordan ?
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1 (se toppen af skærmen)

Hvor blev dit spørgsmål af ?
http://www.eksperten.dk/bruger/overvaagning
http://www.eksperten.dk/faq#faq-6-1 (se toppen af skærmen)

Hvorfor ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5 (se toppen af s