Avatar billede janesi Nybegynder
16. marts 2013 - 18:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Forstørrelse af foto ?

Hejsa ..
Nogle der kan hjælpe :-)
Når jeg har scannet et foto og lagt ind i mappen billeder..eller vil forstørre et billede fra en foto mappe ..Hvilket program skal jeg bruge?
Jeg har forstøret foto før..men har glemt alt om hvordan :-(
Håber nogen kan hjælpe :-)
På forhånd tak
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. marts 2013 - 18:38 #1
Jeg har førhen gjort det i Photoshop, men der er mange valgmuligheder.
Avatar billede janesi Nybegynder
16. marts 2013 - 18:46 #2
Hej Niels Erik
Jeg har ikke Photoshop..hvilket kan jeg så bruge ?
Avatar billede janesi Nybegynder
16. marts 2013 - 18:47 #3
hej Igen
Kan du hjælpe med et andet program ? da jeg ikke har photoshop
Avatar billede mabeto Nybegynder
16. marts 2013 - 19:09 #5
Du kan forstørre billedet ved at åbne med paint og derefter tryk på tilpas størrelsen. Håber det er det du mener:)
Avatar billede janesi Nybegynder
16. marts 2013 - 19:50 #6
Hej Mabeto..
Tak for dit svar :-)
det jeg mener er f.eks når jeg scanner et alm. størrelse foto. f.eks på 9 x 13 ..så vil jeg gerne forstørre det ..og beskære så jeg kun får hoved med .. håber du forstår :-)
Avatar billede janesi Nybegynder
16. marts 2013 - 19:51 #7
tak for svar ..det er nok lige for svært for mig :-((
Avatar billede janesi Nybegynder
16. marts 2013 - 19:52 #8
dette svar var til chalde
Avatar billede martens Guru
16. marts 2013 - 20:33 #9
Prøv dette: http://pixlr.com/express/

Ret cool online billedbehandling ( GRATIS )
Avatar billede martens Guru
16. marts 2013 - 20:33 #10
Er er link til den mere erfarne bruger : http://pixlr.com/editor/
17. marts 2013 - 09:33 #11
Avatar billede daphne Novice
13. april 2013 - 15:30 #12
Du kan evt. gøre det via www.picasa.com, som er et gratis program, du kan downloade og installere på din pc.

Du kan så inde under billedet eksportere billedet i en større udgave.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede janesi Nybegynder
28. august 2013 - 17:15 #13
takker for jeres hjælp ..lukker tråden ned