Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
19. marts 2013 - 17:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Oplåsning af ny Iphone 5??

Hej eksperter

Jeg købte i torsdags en Iphone 5 i Fona, og har i dag fået mit nye simkort fra Oister.
Men der står bare "Locked Sim" øverst i venstre hjørne, og jeg kan intet gøre på skærmen.

Hvordan låser jeg telefonen op?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. marts 2013 - 18:01 #1
Et skud i tågen der måske kunne ramme.

If your iPhone is unlocked, why not just activate it with one of the SIM cards from the other phones?

That's what I ended up doing, they were all mini-SIMs though (not micro-SIMs), so I had to cut the SIMs. Luckily, I found an old, useless SIM, so I used that. My iPhone now works perfectly.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. marts 2013 - 18:10 #2
Hvis du har et andet sim kort ved dem med samme nr skal det gamle gøres inaktivt og det nye aktiveres (formoder det er problemet) ved mig kommer der automatisk en boks frem hvor den beder om sim kort pin kode..
Avatar billede Blueeyez Mester
19. marts 2013 - 18:14 #3
Du kan fremprovokere oplåsninhen ved at sætte den i fly tilstand under indstillinger for derefter at slå det fra igen (blot husk og have pin koden klar)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. marts 2013 - 18:18 #4
Anbefaling hvis det er problemet, brug et kort fra TDC.

Jeg synes Blueeyez løsning lyder hurtig og nem hvis den virker. :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
19. marts 2013 - 18:36 #5
Virker på min iphone 5, men kræver som skrevet at sim kortet er aktiveret.. Skal huske på der skal nano sim kort i og ikke standard sim kort ;-)
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
19. marts 2013 - 18:50 #6
Problemet er, at telefonen slet ikke reagerer på touchskærmen uanset hvad jeg gør. Kan slet ikke "slide" den der pil til siden eller noget som helst. Måske skal den genstartes, men ved ikk hvordan man gør?

Jeg kan ikke bruge mit gamle simkort, da det ikke er nano, og vil ikke til og lege klippeklister.
Det nye nano simkort er aktiveret på Oisters hjemmeside og det gamle gjort inaktivt, så det burde virke nu..
Kan heller ikke sætte den i flytilstand.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. marts 2013 - 19:05 #7
Der er en knap ovenpå din iphone det er tænd/sluk knappen :-) hold den inde...
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
19. marts 2013 - 19:15 #8
Fandt lige manualen frem. Har nu prøvet at holde tænd/sluk knappen inde for at genstarte. Den røde knap kommer frem, men kan ikke slide den til siden.
Har desuden prøvet at nulstille telefonen ved at holde vågeblus-knappen (tænd/sluk) og menuknappen i, til apple-logoet vises. Der sker stadig intet.

Hvis jeg tilslutter den med kabel til computeren, vises der følgende besked i Itunes:
"Det indsatte SIM-kort i denne iPhone er låst med PIN.
Du skal installere en ny version af iTunes og tilslutte din iPhone igen."
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
19. marts 2013 - 19:20 #9
men jeg har den nyeste Itunes ;s
Avatar billede Blueeyez Mester
19. marts 2013 - 19:48 #10
Prøv at fjerne alt der har med itunes at gøre inkl bonjour mm. Hent itunes og installer det...

Kan du så evt nulstille din iphone?
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
19. marts 2013 - 19:55 #11
Kan virkelig ikke se hvorfor det skulle hjælpe at installere præcis samme version af Itunes om igen?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. marts 2013 - 20:10 #12
Du behøver ikke altid at forstå hvorfor en løsning foreslås, kan du se den ikke vil skade dig og ikke er urimelig besværlig, er det så ikke blot at gå i gang ?

Sommetider afhjælper reinstall div. problemer, andre gange er det uden effekt.  :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
08. april 2013 - 21:15 #13
Afmelder tråden.
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
22. oktober 2013 - 20:37 #14
.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Computerworld tilbyder specialiserede kurser i database-management

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester