Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2013 - 11:34 Der er 3 kommentarer

Billedvisning via USB på Panasonic TV

Jeg har et Panasonic TV (TX-P50ST50Y) som virker fint, men jeg har dog et enkelt problem:

Når jeg kopiere billeder, video og mp3 filer over på et USB stick eller HDD, er det kun video og mp3 filer der fungere på TV´et. Billederne ses nok som thumbnails, men vælges et af billederne, er svaret at "filen ikke kan læses". Dog kan ENKLE billeder vises, og her tænker jeg, det har noget med billedformatet eller størrelsen af billedet at gøre. Men alle billeder er i formatet JPG og der er ingen råd tråd i, hvor mange megabite billederne fylder. Nogle billeder med lav mb vises heller ikke! Hvilke billeder der har været igennen photoshop ved jeg ikke, og jeg ved heller ikke om billedredigeringen overhovedet har indflydelse.

Jeg har prøvet forskellige stick og HHD og prøvet at formateret dem på alle mulige måder, NTFS, FAT, FAT32, exFAT - både ekspres og fuld formatering. Resultatet er det samme - kun enkle billeder kan vises! USB 3.0 virker overhovedet ikke, så slukker TV´et automatisk, derfor vælger jeg 2.0.

Nogen gode råd til at få børnene foreviget på mit TV?
Avatar billede Blandy Praktikant
20. marts 2013 - 11:59 #1
Progressiv JPEG understøttes ikke.
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2013 - 12:12 #2
Hvordan ser man om billeder er gemt som progressiv JPEG, og hvordan laver man dem om til ikke at være progressive JPEG. Det drejer sig om mange billeder, kan man i én arbejdsgang konvertere alle billeder?
Avatar billede kompressor Praktikant
30. december 2017 - 23:04 #3
Jeg har samme problem når jeg anvender I pad og swipe på tilhørende APP s ikke alle foto vises, der er ikke noget system i hvad og hvorfor