Avatar billede scheegell Novice
21. marts 2013 - 10:21 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Manglende funktion af knapper ved flytning af database fra server til stand alone.

Har lavet en database, hvor indgangen er via en "Start" formular med 3 knapper.
Jeg har tilknyttet en makro til knapperne, der åbner en anden formular.

Nu har jeg flyttet databasen fra serveren til en stand alone PC, og nu virker knapperne (makroerne) ikke.

Hvad kan være galt?
Avatar billede supertekst Ekspert
21. marts 2013 - 10:29 #1
Nogen fejlmelding?
Avatar billede scheegell Novice
21. marts 2013 - 20:03 #2
"Handlingen lykkedes ikke"
Fejlnummer: 2950

Håber du bliver klogere for jeg er stået af.
Avatar billede supertekst Ekspert
21. marts 2013 - 23:39 #3
Avatar billede scheegell Novice
22. marts 2013 - 08:35 #4
Jeg har prøvet din link. Der var desværre ingen hjælp at hente, da alle parametre stod som oplyst. Jeg har 3 knapper på en startside, der automatisk åbnes sammen med databasen. Den ene knap skal åbne en formular til søgning. Den anden knap skal åbne en formular til udskrivning og den sidste knap skal åbne en opdateringsformular, men først åbnes en dialogboks, hvori der skal tastes et password. Password boksen åbner fint og efter indtastning af korrekt password lukker dialogboksen og intet sker. Trykkes på en anden knap fremkommer nævnte fejl. Jeg skal så lukke databasen. Genåbning af databasen! Trykker jeg på knappen til søgning sker absolut intet og ved andet tryk på en anden knap kommer fejlmeddelelsen. Jeg skal så lukke databasen. Genåbning af databasen! Trykker jeg på knappen til udskrivning åbnes formularen.
Jeg har lavet de to knapper på nøjagtig samme måde og de indeholder de samme parametre, men kun udskrivningsknappen virker???
Avatar billede supertekst Ekspert
22. marts 2013 - 08:49 #5
Det er vel ikke en DB du kunne sende?
Avatar billede scheegell Novice
22. marts 2013 - 10:44 #6
Nej, desværre. Den fylder 222 Mb.
Men jeg kunne prøve at "tømme" tabellerne og så se om det får indflydelse på størrelsen.
Avatar billede scheegell Novice
22. marts 2013 - 10:52 #7
Det hjalp ikke at tømme tabellerne og hvis jeg sletter rækkerne falder databasen fra hinanden, da der er en del "links" tabellerne i mellem.
Avatar billede supertekst Ekspert
22. marts 2013 - 10:56 #8
Vil en komprimering ændre noget på størrelsen?
Avatar billede supertekst Ekspert
22. marts 2013 - 11:00 #9
Hvor omfattende er den relevante VBA-kode?
Avatar billede scheegell Novice
23. marts 2013 - 20:57 #10
Undskyld, at det tog lidt tid.
Jeg har taget en skærm dump af koderne til knapperne, men kan jeg vedhæfte et Word-dokument??
Det er ikke meget kode, men det er mere, hvor de hører til.
Avatar billede supertekst Ekspert
23. marts 2013 - 23:20 #11
Ok - men det bedste ville være at kunne se helheden - evt. ved at tynde så meget ud i data, at størrelsen ville blive acceptabel eller at konstruere en model med samme struktur og VBA-kode.
Avatar billede scheegell Novice
24. marts 2013 - 06:54 #12
Har prøvet at "tømme" tabellerne, men så går en del af databasen i stykker.
Kan jeg sende mit skærmdump til din e-mail??
Avatar billede supertekst Ekspert
24. marts 2013 - 11:26 #13
Ok - ja - du er velkommen..
Avatar billede scheegell Novice
24. marts 2013 - 11:49 #14
E-mail med vedhæftet fil sendt.

Tak for muligheden.
Avatar billede supertekst Ekspert
25. marts 2013 - 14:38 #15
Intet endeligt resultat fundet. Lukkes her iflg. aftale.