Avatar billede gil-galad Nybegynder
22. marts 2013 - 01:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilke RAM

Hej

Jeg leder efter RAM til min ældre Thinkpad:
http://www.proshop.dk/Baerbar/Lenovo-ThinkPad-T500-2082-2156452.html

Jeg har fundet disse:
http://www.proshop.dk/RAM/Kingston-4GB-DDR3-1600Mhz-2343937.html

Burde disse ikke passe fint? De nye arbejder/kan arbejde ved 1600MHz hvorimod dem der sidder i arbejder ved 1066MHz.
Betyder dette at min computer ikke kan køre de nye RAM ved den fulde frekvens, eller?

Hvis i har forslag til andre RAM må i også gerne skrive.

- - - -

Der står "Maks. understøttet RAM: 8GB". Det er vel ikke pr. klods men totalt?
Avatar billede thov Forsker
22. marts 2013 - 02:28 #1
Der er 2 RAM sokler, og max. i hver sokkel er 4GB = totalt 8GB.

Og så vil din hurtige RAM bare trille 'underclocket' afsted - det klarer de helt fint :-)
Avatar billede jokkejensen Novice
22. marts 2013 - 08:08 #2
Brug Kingstons ram guide, så kan du altid vælge en anden fabrikant.

http://www.ec.kingston.com/ecom/config/mfrmod.asp

/J
Avatar billede Blueeyez Mester
22. marts 2013 - 09:10 #3
Ter i tvivl om der er grænse på hvilke der passer:

PC3-8500 Non-Parity (NP) Double Data Rate Three (DDR3) Technology
Two SO-DIMM Slots
The use of 1067 MHz SO DIMM memory is recommended for this system.
256 MB, 512 MB, 1 GB, 2GB, or 4GB memory
Supports up to 8GB maximum memory
Note: Only 64-bit operating systems support more than 3GB of system memory (RAM).

Men hvis frit valg så gå efter lavere cas latency CL (jo lavere jo hurtigere)
Avatar billede gil-galad Nybegynder
22. marts 2013 - 12:21 #4
thov: Hvis de ikke kører ved fuld frekvens, kan jeg vel ligeså godt købe nogle billigere 1066MHz RAM?

Hvor jeg finde ud af hvor høj en frekvens resten af min computer understøtter?
Avatar billede Blueeyez Mester
22. marts 2013 - 12:58 #5
Fandt frem til dette: http://lenovoquickpick.com/dnk/system/thinkpad/t-series/t500

Jeg siger ikke det er de eneste, men det er dem Lenovo siger der med garanti virker..

Det ser ud til du kan købe dem direkte på deres side (Ret billigt) i forhold til proshop etc..
Avatar billede thov Forsker
22. marts 2013 - 13:21 #6
#4
Det ses af og til, at hurtige RAM er billigere end tilsvarende, langsommere, RAM.
Er det tilfældet, er der ingen grund til at købe langsomme.

At overclocke for at udnytte hurtigere RAM, er sjældent nogen god ide med bærbare computere, for kølesystemet er ikke dimensioneret til det.
Avatar billede gil-galad Nybegynder
22. marts 2013 - 14:58 #7
Blueeyez: Tak for link!

Smider i et svar Blueeyez og thov?
Avatar billede Blueeyez Mester
22. marts 2013 - 15:06 #8
Får du her :-)
Avatar billede thov Forsker
22. marts 2013 - 16:34 #9
Står over :-)
Point har ikke min store interesse - kun engang imellem...
Avatar billede NielsErikK Juniormester
22. marts 2013 - 16:42 #10
Bonus info:

En del folk har haft problemer med deres RAM-udvidelse til den pc.

De nyindkøbte 8 GB ville ikke starte op, men hver for sig fungerede 4 GB klodserne.

Jeg vil i dette tilfælde anbefale dig at vælge nogle "godkendte" til din model.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2013 - 08:58 #11
Crusial scan vil scanne din pc for hvad den kan køre med og komme med et forslag til opgradering:
http://www.crucial.com/systemscanner/