Avatar billede equeone Nybegynder
23. marts 2013 - 00:15 Der er 32 kommentarer

PC lag efter geninstallering af windows 7 64bit

Hej folkens

For et par dage siden geninstallerede jeg Windows 7 ultimate 64 bit og siden da har min Pc opført sig mærkeligt..

Når maskinen arbejder begynder min lyd at lagge. Jeg opdagede det da jeg sad og spillede et spil mens jeg hørte noget musik fra youtube, hvergang jeg alt+tabber ud af spillet så lagger/hænger min lyd 1 sek eller så. Desuden så lagger alle mine spil så snart der sker meget på skærmen, dette skete aldrig inden jeg geninstallerede windows så jeg ved at min maskine sagtens kan køre dem uden problemer. Selv hvis jeg sidder og ser en video i full screen og 720p+ lyder lyden ret mærkelig og robotagtig. Dette sker også hvis jeg høre musik og trykker ctrl+alt+delete for at gå ind task manager. Kort sagt så lagger grafikken og lyden så snart min maskine arbejder. Jeg har efterhånden prøvet en del forskellige ting men intet har løst problemet. Her er noget af det jeg har prøvet.

* Opdateret windows 7 med alle updates + service pack 1
* opdateret Nvidia drivere
* Renset blæsere på gfk kort, processor osv.
* Installet mine spil på Usb extern HDD og også på Sata intern
* Kørt antivirus for at se om det var noget spyware der drillede
* Opdateret Realtek driver
* Opdateret .net framework
* Opdateret DX10
* Kørt Driver Sweeper og fjernet Gfx & realtek drivere og
* Kørt slimdriver og opdateret alle drivere på maskinen
* Kørt en scan på intel Auto Update
* Kørt check disk i Command Prompt
* Lavet en ny user profil og prøvet fra den
     
Men ingen af de ting har hjulpet på problemet og jeg er ved at blive skør.. Nogen der har en idé hvad dette kan skyldes? Jeg troede selv at det var et Grafik driver eller chipset driver problem. Men alle driver scans jeg har kørt siger at alt er up to date. Jeg ved at det ikke er et hardware problem idet at min maskine virkede helt fint inden jeg geninstallerede windows.
Jeg geninstallerede windows i den tro at min maskine ville køre bedre og ikke omvendt :P Håber virkelig at der er nogle der kan hjælpe mig.. På forhånd tak :)

specs:

Windows 7 Ultimate 64 bit
Intel[R] Core[TM)2 Quad Q9550 @ 2.83 GHz
Nvidia Gforce 260 Gtx
Gigabyte ga-eg41mf-us2h bundkort
4gb DDR2 kingston ram
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2013 - 00:21 #1
Java og Flash er de nyeste versioner?
Youtube bruger jo Flash player ved jeg.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2013 - 00:23 #2
Du skal have ros for udførslen af dit spørgsmål.
Det er en fornøjelse at se en detaljeret oversigt over hvad der er afprøvet, samt spec på pc :-)
Avatar billede equeone Nybegynder
23. marts 2013 - 00:24 #3
Ja det skulle jeg mene at de er, desuden lagger lyden også selvom at musikken blir afspillet fra min HDD.. Har næsten ikke installeret noget på PC´en (kun det nødvendige) idet det kun er et par dage siden jeg lavede en fuld format og installering af win 7..
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2013 - 00:26 #4
Bruger selv denne lille hjælper til at holde øje med opdateringer til mine programmer:
http://www.filehippo.com/updatechecker/
Avatar billede equeone Nybegynder
23. marts 2013 - 00:26 #5
Mange tak, jeg er tænkte at jo mere info jo bedre.. Det er et problem der går mig ret meget på, og så fattig studerende har jeg ikke penge til sådan lige at investere i en ny maskine :) så håber virkelig at der er nogle herinde der kan hjælpe, præcis som sidste gang herinde :)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2013 - 00:27 #6
Kan du i joblisten se om der er noget som bruger for mange resourser?
Avatar billede equeone Nybegynder
23. marts 2013 - 00:28 #7
Den vil jeg da også lige prøve, nu har jeg jo alligevel prøvet et hav af forskellige programmer :) henter den lige :)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2013 - 00:29 #8
DirectX?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2013 - 00:30 #9
Og evt manglende Codecs?
Avatar billede equeone Nybegynder
23. marts 2013 - 00:31 #10
Det der bruger mest cpu lige PT er google chrome(9), bruger 57% memory og 9% Cpu i alt..
Avatar billede equeone Nybegynder
23. marts 2013 - 00:34 #11
Dx10 prøvede jeg at opdater igår, men blir DirectX ikke opdateret når jeg henter nyeste nvidia driver??

Codecs kunne det godt være, det har jeg faktisk ikke forsøgt, troede ikke det kunne skabe direkte lag uden rette codec.. Kan du anbefale en codex pakke?

Hentede bare Vlc player og de codecs den indeholder
Avatar billede equeone Nybegynder
23. marts 2013 - 00:37 #12
Uhmm Update checker fandt noget..


   
Java Runtime Environment 1.7.0.17 (64-bit)
  Installed Version: 1.7.0.15
31.47MB   

   
Skype 6.3.0.105
  Installed Version: 6.2.0.106
1.28MB   

Total size: 32.75MB
3 Beta Updates Detected
   
Flash Player 11.7.700.146 Beta (IE)
  Installed Version: 11.6.602.180
26KB   

   
Flash Player 11.7.700.146 Beta (Non-IE)
  Installed Version: 11.6.602.180
26KB   

   
Google Chrome 27.0.1448.0 Dev
  Installed Version: 25.0.1364.172
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2013 - 00:38 #13
Det burde også være godt nok. VLC har en stor codec pakkke med sig.
Den eneste jeg har hørt om er denne: http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm ,men om det kan løse dit problem er jo en anden sag.
Mener man skal hente DirectX for sig selv, men da jeg ikke spiller, er jeg ikke inde i det.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2013 - 00:39 #14
Installer Java og de to Flash playere. Du bruger også Firefox ikke?
Avatar billede equeone Nybegynder
23. marts 2013 - 00:40 #15
Okay :)

Er igang med at update det som update checker fandt, så prøver jeg lige directX bagefter :)
Avatar billede equeone Nybegynder
23. marts 2013 - 00:41 #16
Nej jeg bruger faktisk ikke firefox, gjorde jeg før jeg geninstallerede dog..
Avatar billede equeone Nybegynder
23. marts 2013 - 00:41 #17
Og forresten 1000 tak for dine hurtige svar :)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2013 - 00:42 #18
Med de antal programmer du har på, synes jeg måske et load på 57 % på ram lyder at meget. Det vil sige du bruger over 2 gb nu??
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2013 - 00:44 #19
Nå jeg smutter i seng nu. Høres ved :-)
Avatar billede equeone Nybegynder
23. marts 2013 - 00:45 #20
Ja med 54% så lyder det meget rigtig.. Hvor ser jeg det præcise tal??
Avatar billede equeone Nybegynder
23. marts 2013 - 00:45 #21
det gør vi, sov godt :)
Avatar billede equeone Nybegynder
23. marts 2013 - 01:17 #22
Ahh jeg ser det.. med 1 Chrome browser åben bruger den ca. 1,60GB
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2013 - 07:44 #23
Det lyder alt for højt i mine ører.
I firefox jeg bruger her kan det komme op på 300-400.000 kb når jeg har mange faner åbne.
Men aldrig 1,6 Gb. Der kan være en fejl i din installation.
Om det kun er Crome kan vi så håbe på, for den kan bare fjernes og geninstalleres hvis det er det.
Avatar billede equeone Nybegynder
23. marts 2013 - 13:19 #24
Ja det er nok rigtigt, jeg havde 7 chrome browsere åbne her tidligere og der brugte den 75% af min ram.. Tror jeg vil fjerne chrome og se om det hjælper..
Avatar billede equeone Nybegynder
23. marts 2013 - 13:23 #25
Lagde faktisk mærke til at hvis jeg streamer igennem chrome i 720p+ og smider den i full screen is lagger lyden helt vildt, men hvis jeg gør det samme bare med IE så er der ikke nogle problemer med lyden..
Avatar billede equeone Nybegynder
23. marts 2013 - 14:03 #26
Kørte en minitoolbox test ved ikke om det er noget du får noget udaf.. men here goes..




MiniToolBox by Farbar Version:05-03-2013
Ran by phetteren (administrator) on 21-03-2013 at 01:37:20
Running from "C:\Users\phetteren\Downloads"
Windows 7 Ultimate Service Pack 1 (X64)
Boot Mode: Normal
***************************************************************************

========================= Event log errors: ===============================

Application errors:
==================
Error: (03/18/2013 11:58:39 AM) (Source: Application Error) (User: )
Description: Faulting application name: LolClient.exe, version: 2.0.2.12610, time stamp: 0x4c00573a
Faulting module name: Adobe AIR.dll, version: 3.6.0.5920, time stamp: 0x510610d1
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x001cf816
Faulting process id: 0x338
Faulting application start time: 0xLolClient.exe0
Faulting application path: LolClient.exe1
Faulting module path: LolClient.exe2
Report Id: LolClient.exe3

Error: (03/16/2013 01:00:42 AM) (Source: MsiInstaller) (User: phetteren-PC)
Description: Produkt: NVIDIA PhysX -- Installation terminated

Error: (03/16/2013 00:47:26 AM) (Source: Application Error) (User: )
Description: Faulting application name: vlc.exe, version: 2.0.5.0, time stamp: 0x50c91d8b
Faulting module name: vlc.exe, version: 2.0.5.0, time stamp: 0x50c91d8b
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x00001665
Faulting process id: 0xc04
Faulting application start time: 0xvlc.exe0
Faulting application path: vlc.exe1
Faulting module path: vlc.exe2
Report Id: vlc.exe3

Error: (03/15/2013 10:28:39 PM) (Source: Application Hang) (User: )
Description: The program Smite.exe version 0.1.1404.1 stopped interacting with Windows and was closed. To see if more information about the problem is available, check the problem history in the Action Center control panel.

Process ID: c8c

Start Time: 01ce21c3c0fd1ab0

Termination Time: 1174

Application Path: E:\Games\Smite\HiRezGames\smite\binaries\Win32\Smite.exe

Report Id:

Error: (03/15/2013 10:08:47 PM) (Source: Application Hang) (User: )
Description: The program Smite.exe version 0.1.1404.1 stopped interacting with Windows and was closed. To see if more information about the problem is available, check the problem history in the Action Center control panel.

Process ID: f44

Start Time: 01ce21bf8a813418

Termination Time: 655

Application Path: E:\Games\Smite\HiRezGames\smite\binaries\Win32\Smite.exe

Report Id:

Error: (03/15/2013 05:18:57 PM) (Source: Application Hang) (User: )
Description: The program Smite.exe version 0.1.1404.1 stopped interacting with Windows and was closed. To see if more information about the problem is available, check the problem history in the Action Center control panel.

Process ID: 624

Start Time: 01ce21985f67820f

Termination Time: 393

Application Path: C:\Program Files (x86)\Hi-Rez Studios\HiRezGames\smite\binaries\Win32\Smite.exe

Report Id:

Error: (03/15/2013 05:00:25 PM) (Source: Application Error) (User: )
Description: Faulting application name: LolClient.exe, version: 2.0.2.12610, time stamp: 0x4c00573a
Faulting module name: Adobe AIR.dll, version: 3.6.0.5920, time stamp: 0x510610d1
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x001cf816
Faulting process id: 0x1394
Faulting application start time: 0xLolClient.exe0
Faulting application path: LolClient.exe1
Faulting module path: LolClient.exe2
Report Id: LolClient.exe3

Error: (03/15/2013 01:49:23 PM) (Source: Application Hang) (User: )
Description: The program League of Legends.exe version 3.3.0.199 stopped interacting with Windows and was closed. To see if more information about the problem is available, check the problem history in the Action Center control panel.

Process ID: c40

Start Time: 01ce217b777733c6

Termination Time: 63

Application Path: C:\Spil\League of Legends\RADS\solutions\lol_game_client_sln\releases\0.0.0.218\deploy\League of Legends.exe

Report Id: ba9614ca-8d6e-11e2-9fd7-6cf0492c54eb

Error: (03/15/2013 01:42:10 PM) (Source: Application Error) (User: )
Description: Faulting application name: LolClient.exe, version: 2.0.2.12610, time stamp: 0x4c00573a
Faulting module name: Adobe AIR.dll, version: 3.6.0.5920, time stamp: 0x510610d1
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x001cf816
Faulting process id: 0x608
Faulting application start time: 0xLolClient.exe0
Faulting application path: LolClient.exe1
Faulting module path: LolClient.exe2
Report Id: LolClient.exe3

Error: (03/15/2013 02:20:20 AM) (Source: Application Error) (User: )
Description: Faulting application name: LolClient.exe, version: 2.0.2.12610, time stamp: 0x4c00573a
Faulting module name: Adobe AIR.dll, version: 3.6.0.5920, time stamp: 0x510610d1
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x001cf816
Faulting process id: 0x518
Faulting application start time: 0xLolClient.exe0
Faulting application path: LolClient.exe1
Faulting module path: LolClient.exe2
Report Id: LolClient.exe3


System errors:
=============
Error: (03/20/2013 04:50:26 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: The Steam Client Service service failed to start due to the following error:
%%1053

Error: (03/20/2013 04:50:26 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: A timeout was reached (30000 milliseconds) while waiting for the Steam Client Service service to connect.

Error: (03/20/2013 04:46:52 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: The following boot-start or system-start driver(s) failed to load:
cdrom

Error: (03/20/2013 04:44:37 PM) (Source: Disk) (User: )
Description: The driver detected a controller error on \Device\Harddisk1\DR1.

Error: (03/20/2013 04:41:42 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: The following boot-start or system-start driver(s) failed to load:
cdrom

Error: (03/20/2013 09:07:14 AM) (Source: Disk) (User: )
Description: The driver detected a controller error on \Device\Harddisk1\DR1.

Error: (03/20/2013 03:37:52 AM) (Source: volsnap) (User: )
Description: The shadow copies of volume C: were aborted because the shadow copy storage could not grow due to a user imposed limit.

Error: (03/17/2013 06:26:40 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: The following boot-start or system-start driver(s) failed to load:
cdrom

Error: (03/16/2013 02:51:42 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: The following boot-start or system-start driver(s) failed to load:
cdrom

Error: (03/16/2013 06:33:29 AM) (Source: volsnap) (User: )
Description: The shadow copies of volume C: were aborted because the shadow copy storage could not grow due to a user imposed limit.


Microsoft Office Sessions:
=========================
Error: (03/18/2013 11:58:39 AM) (Source: Application Error)(User: )
Description: LolClient.exe2.0.2.126104c00573aAdobe AIR.dll3.6.0.5920510610d1c0000005001cf81633801ce23c772799950C:\Spil\League of Legends\RADS\projects\lol_air_client\releases\0.0.0.249\deploy\LolClient.exeC:\Spil\League of Legends\RADS\projects\lol_air_client\releases\0.0.0.249\deploy\Adobe AIR\Versions\1.0\Adobe AIR.dllc9c877af-8fba-11e2-903c-6cf0492c54eb

Error: (03/16/2013 01:00:42 AM) (Source: MsiInstaller)(User: phetteren-PC)
Description: Produkt: NVIDIA PhysX -- Installation terminated(NULL)(NULL)(NULL)(NULL)(NULL)

Error: (03/16/2013 00:47:26 AM) (Source: Application Error)(User: )
Description: vlc.exe2.0.5.050c91d8bvlc.exe2.0.5.050c91d8bc000000500001665c0401ce21d01f888931C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\vlc.exeC:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\vlc.exeb00f570a-8dca-11e2-b394-6cf0492c54eb

Error: (03/15/2013 10:28:39 PM) (Source: Application Hang)(User: )
Description: Smite.exe0.1.1404.1c8c01ce21c3c0fd1ab01174E:\Games\Smite\HiRezGames\smite\binaries\Win32\Smite.exe

Error: (03/15/2013 10:08:47 PM) (Source: Application Hang)(User: )
Description: Smite.exe0.1.1404.1f4401ce21bf8a813418655E:\Games\Smite\HiRezGames\smite\binaries\Win32\Smite.exe

Error: (03/15/2013 05:18:57 PM) (Source: Application Hang)(User: )
Description: Smite.exe0.1.1404.162401ce21985f67820f393C:\Program Files (x86)\Hi-Rez Studios\HiRezGames\smite\binaries\Win32\Smite.exe

Error: (03/15/2013 05:00:25 PM) (Source: Application Error)(User: )
Description: LolClient.exe2.0.2.126104c00573aAdobe AIR.dll3.6.0.5920510610d1c0000005001cf816139401ce219206f2a83bC:\Spil\League of Legends\RADS\projects\lol_air_client\releases\0.0.0.249\deploy\LolClient.exeC:\Spil\League of Legends\RADS\projects\lol_air_client\releases\0.0.0.249\deploy\Adobe AIR\Versions\1.0\Adobe AIR.dll72c04ed6-8d89-11e2-9fd7-6cf0492c54eb

Error: (03/15/2013 01:49:23 PM) (Source: Application Hang)(User: )
Description: League of Legends.exe3.3.0.199c4001ce217b777733c663C:\Spil\League of Legends\RADS\solutions\lol_game_client_sln\releases\0.0.0.218\deploy\League of Legends.exeba9614ca-8d6e-11e2-9fd7-6cf0492c54eb

Error: (03/15/2013 01:42:10 PM) (Source: Application Error)(User: )
Description: LolClient.exe2.0.2.126104c00573aAdobe AIR.dll3.6.0.5920510610d1c0000005001cf81660801ce217a5c212574C:\Spil\League of Legends\RADS\projects\lol_air_client\releases\0.0.0.249\deploy\LolClient.exeC:\Spil\League of Legends\RADS\projects\lol_air_client\releases\0.0.0.249\deploy\Adobe AIR\Versions\1.0\Adobe AIR.dllc03c6abd-8d6d-11e2-9fd7-6cf0492c54eb

Error: (03/15/2013 02:20:20 AM) (Source: Application Error)(User: )
Description: LolClient.exe2.0.2.126104c00573aAdobe AIR.dll3.6.0.5920510610d1c0000005001cf81651801ce21140c8deb3bC:\Spil\League of Legends\RADS\projects\lol_air_client\releases\0.0.0.249\deploy\LolClient.exeC:\Spil\League of Legends\RADS\projects\lol_air_client\releases\0.0.0.249\deploy\Adobe AIR\Versions\1.0\Adobe AIR.dll80060a31-8d0e-11e2-b6aa-6cf0492c54eb


=========================== Installed Programs ============================

Adobe Flash Player 11 ActiveX (Version: 11.6.602.180)
Adobe Flash Player 11 Plugin (Version: 11.6.602.180)
Adobe Reader XI (11.0.02) (Version: 11.0.02)
Battlefield 3™ (Version: 1.5.0.0)
DealPly
DealPly (Version: )
DriverScanner (Version: 4.0.10.0)
Google Chrome (Version: 25.0.1364.172)
Google Update Helper (Version: 1.3.21.135)
Hi-Rez Studios Authenticate and Update Service (Version: 3.0.0.0)
Java 7 Update 15 (Version: 7.0.150)
Java Auto Updater (Version: 2.1.9.0)
League of Legends (Version: 1.3)
Microsoft .NET Framework 4 Client Profile (Version: 4.0.30319)
Microsoft .NET Framework 4 Extended (Version: 4.0.30319)
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x64 9.0.30729.17 (Version: 9.0.30729)
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x86 9.0.30729.17 (Version: 9.0.30729)
Microsoft Visual C++ 2010 x86 Redistributable - 10.0.40219 (Version: 10.0.40219)
NVIDIA 3D Vision Controller Driver 314.07 (Version: 314.07)
NVIDIA 3D Vision Driver 314.07 (Version: 314.07)
NVIDIA Control Panel 314.07 (Version: 314.07)
NVIDIA Graphics Driver 314.07 (Version: 314.07)
NVIDIA Install Application (Version: 2.1002.109.706)
NVIDIA PhysX (Version: 9.12.1031)
NVIDIA PhysX System Software 9.12.1031 (Version: 9.12.1031)
NVIDIA Stereoscopic 3D Driver (Version: 7.17.13.1407)
NVIDIA Update 1.12.12 (Version: 1.12.12)
NVIDIA Update Components (Version: 1.12.12)
Origin (Version: 9.1.13.85)
Pando Media Booster (Version: 2.6.0.8)
Realtek Ethernet Controller Driver (Version: 7.49.927.2011)
Realtek Ethernet Diagnostic Utility (Version: 1.006)
Realtek High Definition Audio Driver (Version: 6.0.1.6804)
Skype Click to Call (Version: 6.6.11664)
Skype™ 6.2 (Version: 6.2.106)
SlimDrivers (Version: 2.2.27236)
Smite (Version: 0.1.1405.0)
Speccy (Version: 1.20)
Steam (Version: 1.0.0.0)
System Requirements Lab CYRI (Version: 5.0.6.0)
Unknown Device Identifier 8.00
Update for Microsoft .NET Framework 4 Client Profile (KB2468871) (Version: 1)
Update for Microsoft .NET Framework 4 Client Profile (KB2533523) (Version: 1)
Update for Microsoft .NET Framework 4 Client Profile (KB2600217) (Version: 1)
Update for Microsoft .NET Framework 4 Extended (KB2468871) (Version: 1)
Update for Microsoft .NET Framework 4 Extended (KB2533523) (Version: 1)
Update for Microsoft .NET Framework 4 Extended (KB2600217) (Version: 1)
VLC media player 2.0.5 (Version: 2.0.5)
Vuze (Version: 4.9.0.0)
WinRAR 4.20 (64-bit) (Version: 4.20.0)

========================= Devices: ================================


========================= Memory info: ===================================

Percentage of memory in use: 53%
Total physical RAM: 4094.49 MB
Available physical RAM: 1919.7 MB
Total Pagefile: 8187.17 MB
Available Pagefile: 4976.52 MB
Total Virtual: 4095.88 MB
Available Virtual: 3958.07 MB

========================= Partitions: =====================================

2 Drive c: () (Fixed) (Total:111.69 GB) (Free:49.89 GB) NTFS
3 Drive e: (Elements) (Fixed) (Total:931.51 GB) (Free:10.02 GB) NTFS

========================= Users: ========================================

User accounts for \\*********-PC

Administrator Guest **********
UpdatusUser


**** End of log ****
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2013 - 14:35 #27
#26 Nej mig og logs er ikke de bedste venner. Bliver helt rundtosset af læse disse ;-)
#25 Godt du har fået en måde til at få det uden lag.
Avatar billede equeone Nybegynder
23. marts 2013 - 15:00 #28
Nej jeg må indrømme at jeg også selv står af. Men problemet består sådan set stadig, prøvede lige at trykke ctrl+alt+del og så snart jeg trykkede task manager og den åbnede den så hang/laggede lyden igen.. grrr!! fatter det ikke, for som du kan se har jeg ikke ret mange programmer installeret..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. marts 2013 - 20:08 #29
Jeg skal ikke forsøge at gøre mig klog på din log, men noget springer i mine øjne.

Error: (03/20/2013 04:46:52 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: The following boot-start or system-start driver(s) failed to load:
cdrom

Error: (03/20/2013 04:44:37 PM) (Source: Disk) (User: )
Description: The driver detected a controller error on \Device\Harddisk1\DR1.

Error: (03/20/2013 04:41:42 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: The following boot-start or system-start driver(s) failed to load:
cdrom

Error: (03/20/2013 09:07:14 AM) (Source: Disk) (User: )
Description: The driver detected a controller error on \Device\Harddisk1\DR1.


Hvordan ser det ud med drivere ?
Måske en tur med Slimware for at se hvad du kan ha misset (særligt SATA drivere) ?
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php
Avatar billede equeone Nybegynder
24. marts 2013 - 10:58 #30
Ifølge slimdriver så er alt på maskinen up to date.. Men der er et eller andet helt galt. Sådan et spil some battlefield 3 som jeg kørte uden problemer inden jeg geninstalleredee kan jeg slet ikke køre mere. Det hele hakker/lagger total og det samme med spil der på ingen måde er lige så krævende..
Avatar billede equeone Nybegynder
24. marts 2013 - 14:43 #31
Nu har jeg så geninstalleret windows 7 64 bit igen, og denne gang prøvet ikke at installere nogle drivere overhovedet, kun windows 7 standart drivere, og problemet består stadig.. Så faktisk er min pc blevet totalt ubruglig når det kommer til spil og musik.. alle forslag er velkommen..

Martin
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. marts 2013 - 16:29 #32
Lagde faktisk mærke til at hvis jeg streamer igennem chrome i 720p+ og smider den i full screen is lagger lyden helt vildt, men hvis jeg gør det samme bare med IE så er der ikke nogle problemer med lyden..

Gælder det stadig ?

Hvad med HDD ?
Prøv evt. Hard Disk Sentinel Professional Portable v4.30 (ZIP)
http://www.hdsentinel.com/download.php
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester