Avatar billede ludo94 Novice
24. marts 2013 - 14:08 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ingen trådløs internetadgang

Jeg har en bærbar pc med windows 7 og en trådløs internetopkobling.Jeg kan ikke få adgang til internet, og da jeg samtidig har en Mac der sagtens kan komme på det samme trådløse internet, må problemet ligge på min pc.

Når jeg skriver en webadresse i adresselinjen eller søger i fx Firefox, er svaret, at serveren ikke er blevet fundet.

Jeg har afprøvet Windows eget fejlfindingssystem, men her er beskeden, at "Et problem forhindrer, at fejlfindsingsværktøjet startes."

Jeg har samtidig haft problemer med mit styresystem, da Windows blve ved med at startet op i fejlsikret tilstand. Det er nu løst, men måske kan der være en sammenhæng med dette.

Jeg har kørt ccleaner 2 gange - blot for at prøve den mulighed.er desperat efterhånden.

Er der nogen, der har en god ide til, at hvordan jeg kan få gang i internetforbindelsen igen?

Mange hilsner
Christina
Avatar billede claes57 Ekspert
24. marts 2013 - 14:46 #1
er netværksdriverne/kortet overhovedet startet?
Se først i kontrolpanel/enhedshåndtering - der skal ikke være anmærkninger ud for kortet.
Avatar billede kris916g Nybegynder
24. marts 2013 - 16:02 #2
hvad computer har du?

måske er det din driver til dit netværkskort der er outdatet havde nemlig samme problem
Avatar billede ludo94 Novice
25. marts 2013 - 12:07 #3
er forsøgt - og det ser fint ud...
Avatar billede ludo94 Novice
25. marts 2013 - 12:07 #4
netværskskort er tjekket -alt ok. Min computer er en ASUS
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. marts 2013 - 17:35 #5
Min computer er en ASUS
Meget oplysende, næsten som; hvilken bil har du ? - Den er blå.
He he.  :-)

Hvilken ASUS ?  :-)
Avatar billede ludo94 Novice
26. marts 2013 - 13:38 #6
ok - så fik jeg lavet dagens joke :-), der står også K53U - ved ikke om det præciserer at vi nu er nået frem til en blå bil med fem døre...
26. marts 2013 - 13:52 #7
Systemgendannelse til FØR problemet ?

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede ludo94 Novice
27. marts 2013 - 08:13 #8
tak for hjælpen  - skal nok holde mig fra svarfeltet.

har forsøgt systemgendannelse:

"Systemgendannelse fungerer tilsyneladende ikke korrekt på dette system" er beskeden i dialogboksen.

Hvad gør man så? håber du har en god ide :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. marts 2013 - 09:57 #9
Jo det var ca. der vi nåede frem til (en Ford Focus der er blå med 5 døre - vi ved endnu ikke detaljerne om modellen).
Der findes forskellige versioner af din pc model (et yderlig nummer), men lad det hvile.  :-)

Jeg kan ikke li du får forskellige fejlmeldinger, det kunne godt hurtigt ende med at sende os skridtet videre end det larry foreslog (backup af data og reinstall af windows).

Kan du komme på andre net med problem pcen ?
Avatar billede ludo94 Novice
29. marts 2013 - 08:29 #10
nej - vi er nok nødt til at reinstallere windows. Ville gerne have undgået det
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. marts 2013 - 09:10 #11
Du kan nemt lave backup af data, ved at smide harddisken over i en stationær som slavedisk (ikke C-drev).
Det vil jeg anbefale, uanset om reinstall vælges, eller du ønsker at yderlig fejlsøge.

Jeg har samtidig haft problemer med mit styresystem, da Windows blve ved med at startet op i fejlsikret tilstand. Det er nu løst, men måske kan der være en sammenhæng med dette.
Yderlig info om dette tak.

Her er en mulighed du måske kan overveje.
http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
Avatar billede ludo94 Novice
29. marts 2013 - 14:09 #12
Hej

back up er klaret med ekstern harddisk. Jeg kaster håndklædet i ringen og laver reinstall :-) håber det er vejen frem

tak for gode råd og links - giver gerne point, men kan ikke rigtig lige se hvor jeg skal trykke
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. marts 2013 - 16:25 #13
Du får en mulighed nu, tak for point.
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Go` Påske.  :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. marts 2013 - 16:27 #14
PS. Du kan give point for indsats til alle som lægger svar (dele dem ud).