Avatar billede vmanmartin Novice
27. marts 2013 - 20:41 Der er 8 kommentarer

Helt ny gamer computer, hakker inde i spil?

Hej Eksperten.

Jeg har købt mig en helt ny computer. har haft den i et par dage, men synes den hakker lidt inde i nogle spil og kan ikke helt forstå det. For den skulle gerne kunne klare alle spil på det bedste.

Hardware.

Bundkort.
MSI 970A-G43, Socket-AM3+

Grafikkort
XFX Radeon HD 7870 2GB GDDR5

Ram.
Crucial DDR3 BallistiX Sport 16GB KIT

Cpu
AMD FX-8350 8-Core Processor

- Nogen der kan fortælle mig hvad der måske kan være galt?

Mvh
Martin bøgelund
Avatar billede kris914g1 Nybegynder
27. marts 2013 - 20:44 #1
har selv oplevet dette problem prøv at updatere dine driver fx med slimdriver
Avatar billede Thingo Nybegynder
27. marts 2013 - 21:53 #2
Jeg er ked af at fortælle dig at du med et 7870 ikke kan forvente at køre de nye spil på max. Selv topkort fra nvidia fx 680 kan have problemer med at kører de nyeste spil med max indstillinger.
Avatar billede Singularity Nybegynder
27. marts 2013 - 22:30 #3
Jeg har set på forskellige benchmarks at AMD FX 8350 klarer sig godt i average FPS men i minimum FPS har jeg set den gå helt ned på 7.

CPU'en var OC'ed til 4.6Ghz og grafikkortet var et MSI GTX 660Ti
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. marts 2013 - 23:21 #4
Hallo!!
Et helt andet og stærkere grafikkort.
CPUen var OC,,, den er også et ret svagt led, den kan på ingen måde følge med en i5 3570.

Dit grafikkort er rimeligt, men kan nemt presses i bund hvis der er tale om krævende spil med alt lir til.

Det ser værre ud med din CPU, på det punkt (spil) er AMD et godt stykke bagefter Inter for tiden, det smitter ned til de lavere rangerende CPU hos både AMD og Intel.

Du kan godt ha købt den bedste pc dit budget formåede, men det betyder desværre ikke det er en top noch super duper gamer pc.
(ikke en eneste af alle dem jeg har rådgivet her på Eksperten har haft budget til det)
Avatar billede Tobi97 Novice
28. marts 2013 - 00:12 #5
jeg har xD ej men Asus g75vw er godt på vej ;)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. marts 2013 - 20:17 #6
#5 inden du praler for meget af din ok pc, så overvej hvor lidt den yder i forhold til blot en middel stationær Gamer PC.

Du har købt Asus g75vw med et GTX 670m grafikkort...

GeForce GTX 670M Scorer ca. 1,976

Middel stationær Gamer PC.
GeForce GTX 660 OC Scorer ca. 4,554

Top noch super duper stationær Gamer PC har ikke blot et men TO stk. af dem her...
GeForce GTX Titan Scorer ca. 8,424

Til sammenligning har spørger...
Radeon HD 7870 Scorer ca. 4,174

De meget lave minimum, kan (ud over CPU) hænge sammen med det som opleves i dette review (se konklusionen på sidste side)...
http://techreport.com/review/23981/radeon-hd-7950-vs-geforce-gtx-660-ti-revisited
Avatar billede Rohde87 Nybegynder
05. april 2013 - 14:41 #7
Hvad er det for nogle spil du har problemer med?

Ud fra det du skriver omkring din config, så burde du kører de fleste spil på max.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. april 2013 - 07:55 #8
Afmeldt grundet inaktivitet, mon du får hjælp næste gang.