Avatar billede jamesdean Nybegynder
28. marts 2013 - 09:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

skærmopløsning i win 7 ændret sig

hej har lige sat en ny computer sammen
bundkort: Asrock 970 extrem3.
Grafikkort: radeon HD 7770

jeg kan ikke sætte opløsningen højer, end 1600*1200 i Windows indstillinger. men i amd vision control center kan jeg godt, indstille det til mere. min skærm køre bedst i 1920*1080.
når jeg har sat det til 1920*1080 i center, kan jeg godt se indstillingen i Windows,og sætter den til det og trykker anvend.
men efter genstart
har opløsningen på mit skærmopløsning ændret sig fra 1920X1080 til 1600*1200 hvad gør jeg , de sidste nye driver er installeret for alt.

nogle forslag ??

Hilsen Søren
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. marts 2013 - 11:01 #1
Jeg er ikke sikker her, men du har valgt Radeon og de har en lang historie med driverproblemer, det er en af årsagerne til jeg jævnligt undlader at hive dem frem hvis to kort ligger nogenlunde lige.

Asrock er også et ok mærke, men jeg går forsat uden om grundet deres lange historie med diverse problemer (deres nye kort kører fint når de kører).

Kør en tur med Slimware for at se om du har misset noget.
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php

Prøv evt. også med ældre drivere.
Avatar billede jamesdean Nybegynder
28. marts 2013 - 11:38 #2
hej det hjalp ikke ,min skærm er med vga stik , lånte en anden skærm med dvi så er der ikke nogen problem. ??
Avatar billede martens Guru
28. marts 2013 - 12:38 #3
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. marts 2013 - 19:44 #4
martens
Ja det er udmærkede kort når de prissættes aggressivt og ellers kører som tiltænkt, men de slås stadig med deres drivere (ikke sikkert det spiller ind her).

Hvis du kan li at følge med i tekniske vanskeligheder, så er her et review som er rart at have på hylden med baggrundsviden.
techreport.com/review/23981/radeon-hd-7950-vs-geforce-gtx-660-ti-revisited
Avatar billede jamesdean Nybegynder
28. marts 2013 - 19:50 #5
Martens det hjalp ikke med at indstaller directx ( Var indstaller i version 11)
Avatar billede martens Guru
29. marts 2013 - 10:39 #6
@ NielsErikK : Ja det er da noget af en performance forskel, der er der..

Godt han er bedre til at teste end anmelde end at spille ;o)
Avatar billede martens Guru
29. marts 2013 - 10:39 #7
teste og anmelde ;o)
Avatar billede jamesdean Nybegynder
29. marts 2013 - 15:30 #8
kom ikke svar på mit problem , så jeg lukker den her