Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
28. marts 2013 - 12:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar computer

Hej alle sammen.

Jeg overvejer at købe ny computer, og den skal bare være i orden.
Jeg er en stor asus tilhænger og vil helst holde den i det mærke. (Medmindre i har et bedre bud) Jeg bruger meget min computer til at spille på, så det er alfa omega at den vil kunne kører alle spil.

Mht pris havde jeg forestillet mig noget mellem 8000 - 10.000.

Jeg har kigget lidt på denne model:
http://www.expert.dk/da/Computer/baerbar/asus/asus_n76vj_t4064h_173_baerbar_pc/4716659338161.aspx

Håber noget er friske på at hjælpe. :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
28. marts 2013 - 12:19 #1
Spar 500,00
http://www.bilka.dk/Elektronik/Computere/Baerbare/Asus%20173%20brbar%20PC%20N76VJT4062H--04260000800(Purchase_Other_DS)?pfdatetime=2013-03-28T01:02:24&pf=edbpriser
Avatar billede poko1 Ekspert
28. marts 2013 - 12:21 #2
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. marts 2013 - 12:35 #3
Jeg overvejer at købe ny computer, og den skal bare være i orden.
Jeg bruger meget min computer til at spille på, så det er alfa omega at den vil kunne kører alle spil.

NVIDIA GeForce 635M

De to ting hænger ikke sammen.
Du lyder til at ville op i mindst GTX 670mx og gerne mere... 7970m GTX 675mx  GTX 680m
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2013 - 15:11 #4
Avatar billede poko1 Ekspert
28. marts 2013 - 15:23 #5
#4 du linker til 16,9" den der spørges til er 17,3 og den fra Bilka er også med 1 Tb HDD
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. marts 2013 - 19:27 #6
Ud over det kunne jeg ikke drømme om at præsentere kun et 650m i en Gamer pc til 10000 kr.

Særligt ikke når der skrives som der gøres af hoeeg87, han ender jo vildt skuffet.

Jeg taler ydelse her omkring...
GeForce GTX 675MX Scorer ca. 4,066

Her ses et 635m og et 650m...
GeForce GT 635M Scorer ca. 871
GeForce GT 650M Scorer ca. 1,279

Mit råd er at droppe ASUS og se på andre med noget ydelse.
Her er den ydelse der efterspørges...
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=706000010&gruppe=pcnotevision

UPgrade evt...
GTX675mX -> AMD HD7970m 2GB grafikkort     399,-
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
29. marts 2013 - 16:36 #7
Lige nu har jeg en asus N53s,

CPU: Intel Core 7i - 2670QM, 2.2 GHz
6 GB Hukommelse
64 Bit operativsytem

Grafikkort: Geforce GT 540M.

Så er spørgsmålet, kunne jeg evt. skifte grafikkort?
Ville det gøre noget for mig?

Mange tak for alle jeres input. Det er mange ting at tage højde for, og vil jo gerne have det rigtige. Men jeg må indrømme at det er en jungle.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. marts 2013 - 08:13 #8
Der er slet ingen tvivl om dit nuværende grafikkort er største problem i spil (din CPU ville elske mindre antal kerner men flere GHz).

Desværre kan man kun sjældent skifte grafikkort i en bærbar, kan man, så er det tit et rent helvede at komme ind til det.

Husk PSU også skal være stærk nok til det evt. nye grafikkort.

Vil du den vej, så vil jeg anbefale du henvender dig til en forhandler.
Få en pris på kortet inc. montering.

Jeg tror dog du vil løbe panden mod den berømte mur...

I don't now exactly about this specific laptop but the N53jf has its GPU soldered to the mainboard... I guess it's the same for the N53sv... so the answer would be no.

Even if it was a MXM card, Asus usually uses a proprietary connector which makes it almost impossible to upgrade anything except if the same laptop model is offered with a different card.

Til en bærbar gamer pc anbefaler jeg gerne så kraftigt GFX som der kan blive råd til (også gerne lidt overkill).

Man står nemlig typisk i den situation, at når GFX en dag ikke kan følge med, så må man skrotte hele pcen.
(GFX skal kunne klare spil der kommer om 18-24 måneder - Ikke kun hvad folk oplyser de spiller lige pt.)
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
30. marts 2013 - 18:42 #9
Ok, ja jeg tænkte nok man ikke lige sådan kunne. Og hvis jeg skal have en forhandler til at skifte, vil det nok løbe så højt op at det ikke kan betale sig.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
31. marts 2013 - 00:16 #10
Sandsynligvis kan selv en forhandler ikke kunne.
(teoretisk jo, i praksis nej)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. april 2013 - 07:53 #11
Afmeldt grundet inaktivitet, mon du får hjælp næste gang.
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
28. april 2014 - 12:58 #12
Hov for dælen...!

Havde da helt glemt dette spørgsmål, beklager mange gange!

Det endte med at jeg købte en Lenovo stationær.