Avatar billede Falle Praktikant
02. april 2013 - 07:59 Der er 6 kommentarer

HP dv7 4014-eo

Hej

Jeg har en HP dv7-4014-eo, som jeg har tilsluttet mit tv via HDMI.
Grafikkortet er ATI Mobility Radeon HD 5470 Graphics.

Billedet er noget mørkt på mit tv, ifølge den info tv giver får den et 1080p 10 bit signal ind. Hvordan ændre jeg bit?
Avatar billede poko1 Ekspert
02. april 2013 - 08:13 #1
Højreklik et frit sted på dit skrivebord vælg skærmindstillinger vælg din udgang til dit TV vælg avancerede indstillinger vis alle tilstande.
  http://gratisupload.dk/vis_billede/694443/
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. april 2013 - 08:13 #2
Det ved jeg ikke om du kan, men måske er løsningen i den anden ende, dit tv.
Mange tv har mulighed for forskellige profiler alt efter hvad man ser (så man ikke hver gang skal lave alle indstillinger forfra)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. april 2013 - 08:40 #3
#2 som du kan se i #1 er jeg på usikker grund.

Det du henviser til, er jeg ikke sikker på har indflydelse på problemet, der er jo formodentlig ikke valgt 10 bit (den mulighed har jeg ikke set).

Jeg kunne på den anden side godt tænke mig nærmere info om filen der afspilles.
Findes problemet også hvis der afspilles en original bluray ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. april 2013 - 08:55 #4
Når jeg læser her, så ser det faktisk ud til 8 bit er det normale.

No matter what your HDTV can do, you're probably never going to see any 10-bit content on it. Neither broadcast HDTV nor Blu-ray support deep color. If a studio released a movie on Blu-ray with 10-bit color, that disc wouldn't work on any existing player. It would, in effect, be a whole new format incompatible with any current disc player.
http://www.pcworld.com/article/171223/10_bit_color.html
Avatar billede Falle Praktikant
02. april 2013 - 09:04 #5
Jeg har ikke prøvet at køre en dvd endnu, der er ikke blueray drev i.
Dette mørke billede ses med det samme ekstern display bliver valgt.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. april 2013 - 09:20 #6
Efter hvad jeg kan læse, så er 8 eller 10 bit helt normalt alt efter hvad tvet understøtter.

Har du prøvet om du på tvet kan justere dig frem til et "lyst nok" billed ?