Avatar billede sundsdal Nybegynder
02. april 2013 - 23:07 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

DV6-6032 Bærbar Streger ved opstart.

Hej

Jeg er stødt på et stort problem.
Computeren har virket upåklageligt, men da jeg så fik installeret et program som hedder "Gamebooster" sagde den jeg skulle genstarte min PC, dette gjorde jeg så og da den så startede op var der sort skærm med hvide streger med det samme. Man kan hære startmelodi osv kommer fra computeren og hvis jeg sætter en ekstern HDD til bærbaren får jeg også fint billede på skærmen men bare ikke på bærbaren egen..

jeg har uploadet et billede som i kan se her:

http://billedeupload.dk/?v=ZMHL2.jpg

De hvide streger som i kan se de forsvinder efter lidt tid så skærmen er sort med nærmest sorte streger.
Hvis jeg ikke har brugt computeren i noget tid (5min fx) og går hen og rør den så kan man se der kommer lys i skærmen men stadig uden billede. Kun billede på den eksterne skærm.

Jeg har haft afinstalleret programmet og brugt CCleaner

Om det har noget med programmet at gøre om det bare var et tilfælde ved jeg ikke..

Jeg håber der er nogle kloge hoveder derude som kan hjælpe?
Avatar billede sundsdal Nybegynder
02. april 2013 - 23:08 #1
og hvis jeg sætter en ekstern HDD til bærbaren  <-- her skulle der have stået en ekstern Skærm :-)
Avatar billede Tobi97 Novice
02. april 2013 - 23:10 #2
lav en gendannelse fra for du installerede programmet :D, og se om det kan fikse dit problem :) også prøv at hent GameFast istedet for :)
Avatar billede sundsdal Nybegynder
02. april 2013 - 23:15 #3
Er ikke så interesseret i Gamebooster/Fast mere :-) Nu ville jeg bare have min skærm til at virke igen :-)

Men må prøve og smide min windows cd i maskinen og se om det hjælper. For mig giver det bare ingen logik at et program kan gøre sådan noget uden det er computeren selv den er gal med.
Eller er jeg galt på den ?
Avatar billede Tobi97 Novice
02. april 2013 - 23:16 #4
system gendannelse finder du ved at skrive systemgendannelse i søge feltet under start, også vælger du bare den som er inden du installerede programmet :) (bare lige vis du ikke ved hvordan du finder det der systemgendannelse) :D
Avatar billede sundsdal Nybegynder
02. april 2013 - 23:19 #5
Hehe jo det var jeg klar over men tak for du nævner det alligevel :-)

Jeg ville prøve det nu og se om det hjælper.

Andre inputs er mere end velkomne
Avatar billede Tobi97 Novice
02. april 2013 - 23:20 #6
inden du smider din Windows cd i så se lgie om du akn rede det med en system gendannelse :)
Avatar billede sundsdal Nybegynder
02. april 2013 - 23:22 #7
Jeg har sat den til at tage en systemgendannelse fra imorgen. Og nu er den ved at reboote så må vi se hvad den siger til det :-)
Avatar billede sundsdal Nybegynder
02. april 2013 - 23:22 #8
Imorgen = imorges
Avatar billede Tobi97 Novice
02. april 2013 - 23:22 #9
skriv vis det lykkes/ikke lykkes :)
Avatar billede sundsdal Nybegynder
02. april 2013 - 23:24 #10
Ja det skal jeg nok.

Hvis du skulle have andre ideér eller andre som læser med som ved noget er i velkommen til at byde ind
Avatar billede sundsdal Nybegynder
02. april 2013 - 23:31 #11
Systemgendannelse hjalp desværre ikke
Avatar billede sundsdal Nybegynder
02. april 2013 - 23:35 #12
Nogen som har andre bud ?
Avatar billede Tobi97 Novice
02. april 2013 - 23:36 #13
hmm kan der være en ødelagt video adapter eller dit grafik kort der er beskadiget ?
Avatar billede sundsdal Nybegynder
02. april 2013 - 23:40 #14
Det har jeg ingen anele om.
bare sjovt det skete i det svip sekundt jeg trykkede ja til at genstarte min bærbar..
Avatar billede sundsdal Nybegynder
02. april 2013 - 23:40 #15
Det virker jo på en ekstern skærm
Avatar billede Tobi97 Novice
02. april 2013 - 23:50 #16
hmm. få den smidt indtil en computer "nørd" der kan hjælpe dig han har nok lidt mere forstand på det og har højest sandsynligt haft andre kunder med samme problem,
jeg har ikke andre bud lige nu
Avatar billede sundsdal Nybegynder
02. april 2013 - 23:51 #17
Det var en skam. Så helst ikke at skulle smide den ind til en computerreparatør :/

Afventer lidt endnu i håb om andre har et par ideér.

men ellers tak for din hjælp.
Avatar billede sadolin1978 Novice
03. april 2013 - 06:19 #18
Kunne være en skærnindstilling noget opdaterings hastighed ( dette er set før på ældre maskiner )
Avatar billede Rasmus29 Nybegynder
04. april 2013 - 09:06 #19
Hvis det ikke er lykkedes efter system gendandelse eller gen installation, er du nok ude i et af de problemer der er med nogle HP Bærbare med Nvidia grafikkort.
Der er tale om at der er dårlige lodninger på grafik chippen.
Har selv været dette igennem med en dv8000
Løsningen er at finde et firma på nettet der kan omlodde chippen, eller gøre det selv (ANBEFALES IKKE !!!!)
Mener at der er et i kbh. der gør dette for et rimligt beløb.
kan ikke med sikkerhed huske navnet men mener de hedder "computer salg" eller noget i den stil, de reklamerer med rep af netop dette problem.

Håber du finder en løsning, træls med en pc der ikke virker.
Avatar billede sundsdal Nybegynder
04. april 2013 - 17:08 #20
Hej og tak for jeres svar.

Den kom til rep. igår og har den idag og nu virker den. Der skulle skiftes et kabel inde i maskinen.

Rasmus29 da du var inde på lign løsning på problemet godkender jeg dit svar :)

God dag.