Avatar billede Alloy59 Nybegynder
10. april 2013 - 10:48 Der er 2 kommentarer

Backup af SSD på HDD

Hej derude,

Jeg har siddet og kigget et par tråde igennem, men har ikke kunne finde en løsning til mit spørgsmål, da folk som regel har anden opsætning eller krav.

Jeg har pt. en 256GB SSD som mit 'main' drev og en 500GB HDD som ekstra intern drev og min computer kører Win7.

Jeg søger et fornuftigt og gratis backup program der kan lave et backup (evt. spejling) af min SSD på min HDD.
Jeg har kigget lidt på at køre RAID1 på de to diske, men har umiddelbart kunne læse mig til at det vil ødelægge læsehastigheden, og dermed ideen, med at benytte en SSD - er det korrekt.

Håber der er en der kan hjælpe mig?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. april 2013 - 11:51 #1
http://www.macrium.com/reflectfree.aspx
download er nederst på siden (hos c|net - pas på medfølgende spamware når du installerer)
Programmet laver også en boot-cd, så du kan starte på den og køre dit image tilbage - selvom ssd ikke kan starte korrekt.
Image pakkes, så det fylder ikke 256gb på din harddisk.
Avatar billede thov Forsker
10. april 2013 - 12:31 #2
Easeus http://download.cnet.com/EaseUS-Todo-Backup-Free/3000-2242_4-10964460.html er ikke et hak bedre end Macrium, bortset fra at backup'en fylder ca. 15% mindre, uden at kørslen varer længere.