Avatar billede experten Nybegynder
11. april 2013 - 17:02 Der er 4 kommentarer

NAS - Synology - Tilføj HDD

Hej.

Jeg har købt mig en Synology NAS som jeg er i gang med at sætte op.
Jeg er dog stødt på et problem som jeg håber nogen har erfaring med.

Jeg har tilføjet en lille harddisk til at starte med. (300gb)
Nu har jeg så lige sat en ny harddisk i på 2tb. Jeg har fulgt denne guide: http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=559&lang=dan
Problemet er at den samlede diskstørrelse ikke har ændret sig. Jeg kan godt se de knap 2tb, men NAS'ens samlede størrelse er kun på 300gb.
Hvad har jeg gjort forkert / hvad skal jeg gøre for at forøge størrelse?
Jeg kører med Synology's egen Raid opsætning. SHR mener jeg det hedder. Det burde selv registrerer og forøge den nye harddisk så vidt jeg kan læse mig frem til.

Hjælp? :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 17:14 #1
Jeg har ikke læst guiden du taler om, jeg taler ud fra alm raid.

Sætter du 2 diske sammen med forskellig størrelse og hastighed, så vil systemet tilrette sig den mindste og langsommste.

Hvad sker der hvis du kun kører med 2 TB disken ?
Avatar billede bdf Mester
11. april 2013 - 18:00 #2
Se dette:
http://www.synology.com/support/RAID_calculator.php?lang=dan

Der kan du se hvor meget plads du får ved at blande harddisk størrelser.
Avatar billede experten Nybegynder
15. april 2013 - 19:47 #3
Hej, og undskyld det sene svar!

@bdf - det var det jeg havde brug for. Perfekt, tak for hjælpen :)
smid et svar
Avatar billede bdf Mester
17. april 2013 - 13:36 #4
Svar :-)