Avatar billede nikolajfr91 Nybegynder
13. april 2013 - 12:37 Der er 7 kommentarer

Fordele ved Mac

" Kom så med dem alle Mac bruger " !!! :)

Jeg gider ikke windows langsomme system længere. Jeg laver ikke andet end at skifte pcen ud med en hurtigere og bedere. Jeg bruger en computer til facebook, skype, musik og film
Avatar billede buttwipe Juniormester
13. april 2013 - 12:45 #1
Hvis du ikke bruger computeren til andet end det du beskriver, har jeg svært ved at forstå hvorfor du hele tiden har behov for ennhurtigere computer?
Stort set alle pc'er der er mindre end 5 gamle dækker det behov.

Hvad forventer du at få ud af at skifte til OS X?

Jeg tvivler stærkt på at der nogen som helst hastighedsforskel, hvis du kører Windows og OS X på den samme hardware.
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
13. april 2013 - 12:45 #2
så må du gøre noget forkert!..

En ganske normal "PC" burde være RIGELIG til dit behov.. Hemmeligheden ved Mac er at de bruger "SSD" i stedet for "HDD" da de er meget hurtigere.. Altså "Harddisken". Du kunne jo prøve at skifte din nuværende "HDD" ud med en "SSD" og ligge dit OS (dit windows) på DEN i stedet??
Avatar billede buttwipe Juniormester
13. april 2013 - 12:46 #3
Der skulle stå 5 år, naturligvis.
Avatar billede nikolajfr91 Nybegynder
13. april 2013 - 13:57 #4
Altså det er fordi jeg før i tiden var gamer nørd. Men pgr mit handicap var det var ikke sjovt at spille fordi  jeg konstant døde i spillene. Idag intressere jeg mig kun i musik, musikprogrammer og film. Og leder efter en pc som er med enkelt
Avatar billede buttwipe Juniormester
13. april 2013 - 14:12 #5
Ok, men det var dig der skrev at du var nødt til købe ny pc for at den kunne følge med til de ting du remsede op.
Hvis det er en nyere pc, vil jeg tro at en frisk installation af Windows kan gøre det. Evt. kan du skifte harddisken med en SSD.
Men det afhænger lidt af hvad du har nu?
Avatar billede nikolajfr91 Nybegynder
13. april 2013 - 15:00 #6
ja okey. min fejl. Jeg har brugt den til at game på før. Nu har jeg en Alienware stationær intel core i5 8gm ram og 1 tb harddisk.
Men altså jeg bruger jo slet ikke pcen til det den "skal" bruges til. Jeg fik jo af vide at det var en rigtig gamerpc da jeg købte den i november sidste år. Og jeg har ikke den store forstand på computer.
Avatar billede buttwipe Juniormester
13. april 2013 - 15:42 #7
Jeg forstår overhovedet ikke hvad dit problem er?
Den stationære du har nu mere end rigeligt til det behov du nævner.

Hvis det er fordi du vil have en bærbar er der stort set frit slag: Meget få af de bærbare der er på markedet kan IKKE klare de opgaver du listede op i starten.

Det kræver kortere eller længere tids tilvænning at skifte fra Windows til OS X. Programmer til Windows kan, som udgangspunkt, ikke køre på OS X.

Hvilken Mac havde du tænkt dig at købe?