Avatar billede follmann Novice
16. april 2013 - 18:22 Der er 2 kommentarer

Apple configurator og gratis app

Jeg tester fortiden Apple configurator og er løbet ind intet problem.

1. Jeg har via min iTunes konto på min Mac hentet en række gratis apps.
2. Jeg lægger apps ind i configurator.
3. Jeg tilslutter ipad og lader configurator ligge apps over på en ipad uden Apple id.
4. Apps installeres fint og alle apps virker.

Nu opstår problemet.

Der kommer nu opdateringer til nogle af de gratis apps, som er installeret på ipad. Når jeg så vil opdatere dem så spørges der efter password til den konto jeg bruger på min Mac.

Har prøvet at lave et Apple id til at teste med, som jeg så sætter op på min test ipad. Men ved opdateringer vil den stadig have koden til det oprindelige id som apps er hentet med på Mac.

Hvad gør jeg?
Avatar billede escape4ever Novice
17. maj 2013 - 12:52 #1
du bliver nød til at logge ind på ipaden med det samme id som du bruger på din Mac før du kan opdateret ellers ved den ikke hvem der ejer de apps og så vil den opdatere.

hvis du køre med flere ider så brug det samme id til apps og testen til alt det andet, har selv prøvet at have to, du mister meget nemt overblikket hvis du har to forskellige der begge har nogle forskellige apps.

/escape4ever
Avatar billede follmann Novice
19. maj 2013 - 09:25 #2
Problemet er at jeg skal klargøre over 250 Ipads, som skal udleveres til lærere i kommunen.

På alle Ipads skal der lægges en program pakke med gratis apps. Indtil videre betyder det at lærerne skal afinstallere de apps de ønsker at benytte.  For så derefter at installere dem selv under eget ID.

Træls men nødvendigt, når Apple er så lukket et system endnu.