Avatar billede Keld Nielsen Forsker
18. april 2013 - 13:53 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Problem med NemID

Når jeg logger på NemId, får jeg fint 1. ste billede,
med bruger-id og adgangskode
-men så stopper den ved "Vent venligts. Dine oplysninger behandles ..."

I Firefox kan jeg finde flg. fejlmeddelser:
Tidspunkt: 18-04-2013 13:49:14
Advarsel: Ukendt egenskab '-moz-box-shadow'.  Erklæring droppet.
Kildefil: chrome://web-developer/content/toolbar/html/element-ancestors.css
Linje: 4041

og
www.nemid.nu : server does not support RFC 5746, see CVE-2009-3555

Der skulle ikke være malware eller andet snavs på maskinen ;-)
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2013 - 14:00 #1
i øjeblikket er der ingen i danmark som kan bruge nemid, det er nemlig gået ned pga angreb.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
18. april 2013 - 14:00 #2
De er under angreb, det kan vel næppe ha forbigået dig ?
Avatar billede chalde Seniormester
18. april 2013 - 14:33 #3
https://www.nemid.nu/dk-da/om_nemid/aktuelt/driftsstatus/

Det er ustabilt, men ikke nede.
Har benyttet det flere gange idag uden problemer.
Avatar billede deadman Nybegynder
18. april 2013 - 14:39 #4
#2
Hvem skriveer det stadig er under angreb?
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2013 - 14:59 #5
Avatar billede NielsErikK Juniormester
18. april 2013 - 14:59 #6
#4

Det, det handler om nu, er at komme op på omdrejningshøjde med den kendsgerning, at vi er under daglige angreb."
Søren Winge

Kigger du på linket oppe i #3 vil du se NemID ikke har meldt ud at:
Al drift er OK
NemID kører uden driftsproblemer.

Tværtimod er sidste udmelding fra dem...
Log-in med NemID kan være ustabil
Log-in med NemID kan være ustabilt i øjeblikket. Vi arbejder på at løse problemet.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
18. april 2013 - 15:12 #7
OK OK
...men når jeg benytter en anden maskine kommer jeg igennem.

Det jeg har problem med er åbenbart noget omkring java-installationen.
Avatar billede hcma Novice
18. april 2013 - 17:07 #8
hvilken browser?
var selv nødt til at afinstallere Firefox, afinstallere java, aktivere IE som standardbrowser og derefter geninstallere java
Avatar billede NielsErikK Juniormester
18. april 2013 - 17:13 #9
Ja de kører en masse forskellige filtre (mindst 25 på backbone niveau) lige i øjeblikket og de vil ikke ud med hvilke (logisk nok).
Avatar billede mads375 Juniormester
18. april 2013 - 19:18 #10
afinstallerer java og installerer update 21.

derefter går du i kontrolpanel->java

generel -> settings -> delete files -> ok

security-> manage certificates -> slet de pågældende certificater, som siden drejer sig om -> close

Advanced -> fern fluebenet i enable the next generation java plugin (medmindre det er 64 bit du had)
Avatar billede deadman Nybegynder
18. april 2013 - 22:28 #11
#6
Tak. Men jeg fandt selv dette: http://www.nets.eu/dk-da/Om/nyheder-og-presse/Pages/NemID-udsat-for-DDOS-angreb.aspx?intcmp=dk-forside-spot-ddos-angreb-p%C3%A5-nemid

Hverken Danid eller Nemid oplyser dette på forsiden :(
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2013 - 03:01 #12
nej, du er bare heldig!
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. april 2013 - 08:57 #13
#11 det har været i nærmest alle aviser og tv-nyheder.
Det var det jeg uddybede i #9

TDC hjælper på deres backbone Nets med at modstå angrebne.
Selv mens der ikke er angreb i gang kan deres filtre skabe problemer.
Uden filtre ville Nets formodentlig ligge helt ned i lange perioder.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. april 2013 - 09:00 #14
Da jeg ikke synes #1 har hverken ret eller fortjent point (han smider nærmest alt som svar), så er her et svar, gerne til deling med de fleste andre i spørgsmålet.
Avatar billede deadman Nybegynder
20. april 2013 - 14:48 #15
#14

Det er op til spørger at bedømme hvem der har fortjent point.
Faktisk skriver han i #7 at den kun er på en maskine han har problemer, så han burde måske beholde dem.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. april 2013 - 10:02 #16
så han burde måske beholde dem.

#15 Fint med mig.  :-)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
24. april 2013 - 21:45 #17
Det havde intet med angreb på NemID at gøre - hvilket jeg også syntes at forklare.

Løsningen var at opdatere diverse drivere, som på en eller anden måde åbenbart arbejdede sammen med Java.
Avatar billede mads375 Juniormester
03. december 2013 - 17:02 #18
Det var og er absolut ingenting med det at gøre. Dårlig undskyldning for at tage pointene selv. Dine drivere går ikke ind og konflikter med et 3 parts program. Hvis du har toolsbars i IE hvor appleten kører, så kan det konflikte!
Avatar billede deadman Nybegynder
03. december 2013 - 18:53 #19
Det havde intet med angreb på NemID at gøre - hvilket jeg også syntes at forklare.

Hvor forklarer du det?