Avatar billede Alkaersig Nybegynder
19. april 2013 - 19:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Macros i powerpointshow

Hej.

Jeg har et problem i et powerpointshow jeg laver.. Det skal fungere som oplæring til et kasse apparat, så derfor er hele skærmen opdelt i en tabel, 7x7 felter. Hvert af disse felter indeholder noget tekst. Når man trykker på feltet kunne jeg godt tænke mig at teksten i feltet blev kopieret over på et andet slide, hvor teksten ville samle sig til en liste. Så ledes at knapperne der blev trykket på blev til en simpel liste.

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede supertekst Ekspert
19. april 2013 - 23:32 #1
Det kan det - men hvorfor PowerPoint?
Avatar billede Alkaersig Nybegynder
22. april 2013 - 09:59 #2
Hvad skulle det ellers lave i? :)
Avatar billede supertekst Ekspert
22. april 2013 - 10:41 #3
Det kunne f.eks. også konstrueres i en Userform, som er en programmeret dialogboks - i Excel.
Avatar billede Alkaersig Nybegynder
22. april 2013 - 10:53 #4
Det har jeg ikke så meget forstand på. Har programmeret lidt i excel med visual basic, men det er ikke ret meget. Men kan man lave det forholdsvis simpelt der da?
Avatar billede supertekst Ekspert
22. april 2013 - 11:02 #5
Prøv at oprette en Userform og indret denne med knapper og liste - så har du "næsten" et kasseapparat
Avatar billede Alkaersig Nybegynder
22. april 2013 - 11:13 #6
Men du kan vel ikke skifte til forskellige under menuer på kasse apparatet vha. userform? Det var derfor jeg prøvede at lave det i pps, da jeg vha. simple hyperlinks kunne skifte i mellem undermenuerne.
Avatar billede Alkaersig Nybegynder
03. juli 2013 - 10:40 #7
Blev ikke løst