Avatar billede bigbear Nybegynder
13. august 2001 - 14:16 Der er 8 kommentarer

Ingen lyd

Hej! Har et soundblaster live lydkort. Kan ikke optage. Jeg får signal ind og kan høre lyden perfekt gennem computerens højtalere baåde fra lineindgang og fra mikrofon. Men da jeg skal optage en lyd ( fra microfon eller line in) sker der ikke noget, og volummetrerne reagerer ikke. Bruger soundblaster wavestudio og Cooledits wave programmer. Har prøvet at sætte hardwarehåndteringen både til auto og specifikt til soundblaster live. Virker bare ikke.
Kan sige at det har virket tidligere.
Björn
Avatar billede makse Nybegynder
13. august 2001 - 14:18 #1
Start Creatives Surround Mixer, og sæt REC til \'What U Hear\'
Avatar billede bigbear Nybegynder
13. august 2001 - 14:28 #2
Min udgave af soundblaster live er den der kaldes experience, så jeg har ikke nogen sorruond mixer og heller ikke noget \"ehat U hear\"
Avatar billede makse Nybegynder
13. august 2001 - 14:33 #3
Prøv at d-klikke på højtalerikonet (Nede i højre hjørne)
Vælg Indstillinger - Egenskaber > Indspilling - Og tryk på OK.
Nu får du en oversigt over de lydkilder, der er til rådighed. Marker den du vil bruge.
Avatar billede bigbear Nybegynder
13. august 2001 - 15:53 #4
Har prøvet dit råd og markeret både mic line ind og \"what U hear\". det sker ikke noget. Har stadigvæk lyd i højtalerne, men optager ikke.
Avatar billede makse Nybegynder
13. august 2001 - 16:01 #5
Får du udslag i \'Volume Meter\' i Wavestudio?
Kan du optage med Windows\' egen lydoptager?
Avatar billede makse Nybegynder
13. august 2001 - 16:09 #6
Ellers så prøv at geninstallere driverne til lydkortet. (Hvis du ikke allerede har prøvet det)
Avatar billede simon_thrown Nybegynder
14. august 2001 - 12:03 #7
Jeg har haft akkurat samme problem med min mic.
Men det løste sig da jeg installerede Hotmail messenger og den internet telefon der fulgte med !!! Jeg tror det skyldtes at den gik ind og lavede en automatisk konfiguration af en slags!!!
Avatar billede lapsen Nybegynder
20. august 2001 - 19:55 #8
Måske er det minijack-bøsningen i lydkortet der er i stykker.
Jeg har lige fået hjælp til et lignende spørgsmål.
Prøv at lægge en klods under minijack-stikket fra mikrofonen