Avatar billede jalle88 Nybegynder
23. april 2013 - 14:56 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Er denne computer fin til at spille hårde 3D spil :)

Hej :) Jeg skal have en ny computer så jeg vil gerne have jeres mening om det. Så her er der et link, og jeg ville blive meget glad for at få jeres mening :) http://www.pricerunner.dk/pi/27-2848943/Baerbare/ASUS-K75VJ-TY069H-Produkt-Info
Hilsen Jalle88 ;-)
Avatar billede Jensen DK Novice
23. april 2013 - 15:30 #1
Grafikkortet kunne godt have været bedre, så nogen spil bliver ikke i fuld opløsning, al andet ser godt ud.
Avatar billede jalle88 Nybegynder
23. april 2013 - 21:24 #2
Okay, Mange tak for dit svar :)
Avatar billede Jensen DK Novice
24. april 2013 - 06:16 #3
Hvis du er tilfreds så har du et svar her som du kan belønne med point

du kan se her hvordan du giver point.

Du skal kun bruge svar hvis du vil lukke et spørgsmål, ellers bruger du kommentarer, når du har fået noget brugbart, kan du bede dem der har løst problemet om at lægge et svar, og så sætter du et flueben i firkanten under det farvede svar, derefter klik på accepter svar nede til venstre, så er der givet point og spørgsmålet er lukket, dem du ikke giver et flueben bliver afvist.
PS. bare en oplysning
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. april 2013 - 15:37 #4
Den kan gå til mindre krævende (7 kabale er fint) og gamle spil, den er uegnet til nye og krævende spil.

Grafikkortet er for langsomt, der skal du op på mindst GTX 660m.

Dette er helt til grin når vi taler krævende spil...
Nvidia GeForce GT 635M

Du får også et svar herfra da silbidor ikke gør dig nok obs på du er ved at lave et fejlkøb.

Her får du mere end den dobbelte ydelse i spil...
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1038847/Toshiba-Qosmio-X870149.html
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. april 2013 - 15:46 #5
Selv den Medion som Aldi i denne uge har på tilbud til 3500 kroner, vil du være bedre tjent med, den har GT 645

Den er også under anbefalingen til gamer bærbar, men hurtigere end den du har fundet frem.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. april 2013 - 15:49 #6
Du kan nøjes med at lave et fejlkøb til 3500 kroner, det behøver du ikke smide 6500 kroner væk for.  ;-)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
24. april 2013 - 16:55 #7
Har set NielsErikK's svar på lignende spørgsmål, og synes generelt at han overdriver lidt når det kommer til hvilke komponenter der er nødvendige.

NielsErikK: Du er bestemt hjælpsom, og det er ikke ment som et "angreb" om at du tager fejl, blot min holdning :)

Jeg er helt enig i at GT 635M ikke er det bedste til nye krævende spil, men når det er sagt vil jeg mene det er tilstrækkeligt for mange. At sige det nærmest kun kan klare spil på niveau med 7 kabale er noget af en overdrivelse. Man vil ikke kunne køre de nyeste spil på højeste opløsning og højeste grafikindstillinger. Men er man tilfreds med en lidt lavere opløsning, og en middel grafikindstilling, så kan den nok klare langt de fleste spil (også de nyere).

Til gaming fraråder NielsErikK efter min opfattelse også GT 650M, som jeg selv har. Den kan klare Crysis 1 på rimeligt høje indstillinger. Er klar over Crysis 1 absolut ikke er nyt, men det er faktisk ret så krævende - måske ikke så godt optimeret.
Så vidt jeg husker kan den, på en 1680x1050 opløsning, klare højeste indstillinger, pånær shaders på næsthøjeste niveau, med en FPS på omkring 30. Så hvis man skruer lidt længere ned, så er jeg sikker på 635M også kan klare det.

GT 635M: "Therefore, most modern games run fluently in medium to high settings in 1366x768. Only very demanding games like Metro 2033 or Battlefield 3 will require lower settings (see our benchmark tests below)." ( http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-635M.66964.0.html )

Det kommer helt an på ens forventninger. Hvis man skal køre de nyeste spil på højeste opløsning og grafikindstillinger, nej så skal du højere op.

NielsErikK: Synes det er forkert altid at sige man mindst skal have 660M når folk siger de vil have en Gamer computer. Det er meget forskelligt hvad folk egentlig mener når de siger gaming computer. Vil mene man bør spørge nærmere ind til de egentlige forventninger. Eksempler på spil, krav til grafik osv., før man laver den konklusion. Men det er blot min holdning. Håber du vil opfatte det som konstruktiv kritik.
Avatar billede Jensen DK Novice
24. april 2013 - 18:37 #8
NielsErikK jeg er ikke enig med dig om din kretik af #1 da jeg mener at jeg svarer på det der bliver spurgt om, at du så overdriver og udvider dit svar kan da kun være fordi at du er ude efter lette point.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. april 2013 - 19:17 #9
#8
Nej jeg er ude efter at opretter ikke står skuffet tilbage, særligt når nye spil udkommer så som Battlefield 4 for at være kortsigtet.

Jeg mener du blot svarer hvad opretter gerne vil høre (dine evt motiver vil jeg lade være usagte).

#6
Jeg er enig med dig et langt stykke af vejen.
7 kabale er absolut en overdrivelse (så kraftig at jeg går ud fra alle ved det er ment sådan).
Jeg forsøger at se pcens levetid... 2-3 år frem, ikke 2-3 år baglæns.

Starter man med et GT 635 og skal bruge den til gaming de næste 2-3 år og de spil som udkommer, så vil jeg mene man er ilde stedt.

Det har absolut noget at gøre med hvad man forventer (groft sagt, hvor pænt billed vil man ha, er det ok det af og til hakker lidt).
Jeg har et par gange medtaget GT 650, men når jeg skal se fremad så vil jeg generelt forsat anbefale mindst storebror 660m.

Skulle jeg svare på hvad der kunne spilles på imorgen, så er 650m fint.
Skal jeg forsøge at svare på hvad der er rimeligt om 1-2-3 år, så er mine krav højere.

Hvordan er dit kort i Crysis 3 ?
(så har vi ikke set ud i fremtiden, etteren er at se noget langt bagud)

Tak for godt indlæg, uanset vi kun er delvist enige.  :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. april 2013 - 19:18 #10
#6 = #7
Avatar billede amews_aj Nybegynder
24. april 2013 - 19:29 #11
Og jeg er enig i det du skriver i #9, men synes bare du ofte er lidt for hurtig til at gætte på hvad det er brugeren ønsker.
Jeg kender ikke til performance med Crysis 3, men som jeg skrev er Crysis 1 vist netop ikke specielt godt optimeret i forhold til de nyere spil, og viser sig derfor ofte også at være ret krævende.

Mener at have hørt at ydelse i Crysis 2 er næsten den samme, fordi crysis 2 er det mere optimeret. Kan tage fejl.

Mit råd er dog fortsat at spørge lidt mere ind til hvad spørger egentlig har brug for og ønsker, før man siger hvor kraftigt et kort der er nødvendigt.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. april 2013 - 19:29 #12
Uanset hvad, så anbefaler jeg ydelsen på Aldi pcen (GT 645) over den fundne med GT 635.

At prisen kun er 3500 kroner gør man hurtigere kan tillade sig en udskiftning.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. april 2013 - 19:35 #13
#11 du kan ha ret i forventningsafstemning i højere grad er en god ide.

Som sagt forsøger jeg at tage højde for Crysis 4 (som nok kommer i pcens levetid), ikke kun 1-2 og den nye 3.

Vi er slet ikke så uenige når det kommer til stykket.  :-)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
24. april 2013 - 20:08 #14
Det har jeg også forståelse for, men bare du husker at andre måske ikke har de samme forventninger. ;)

Havde egentlig troet du ikke ville tage de ting til dig som jeg sagde, men der tog jeg heldigvis fejl. Så ros for det :)