Avatar billede juleulven Nybegynder
24. april 2013 - 23:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

server hardware

Hej alle

jeg søger lidt bekræftelse/input omkring server hardware.
Vi har idag et mix af forskellige fysiske servere og lidt virtuelt og det er generelt noget roderi.

Jeg kunne godt tænke mig, at have en samlet virtuel løsning på vmware (det jeg kender bedst).

Vores miljø:
ca. 30 (skifter en del da det er salgsvirksomhed PT 25) brugere
Idag har vi
SBS2003 m/Exchange (fysisk)
SRV2008R2 (terminal) virtuel(host er på en Dell PE2950 m/8GB Ram)
2 x WinXP klienter virtuelle på ovenstående host (leverandørkrav)
SRV2008R2 (applikationsserver) der driver Superoffice & NAV

hvis jeg skal have mig 1 server som virtuelt kan drive dette, hvad skal jeg så gå efter af konfiguration?

min tanke var:
en fysisk server med nok harddiske til virtuelle disk
en NAS til filbackup lokal via backup program
acronis backup til lokal NAS inkl. vmware-to-cloud backup

kom gerne med de tanker i måtte have ved sådanne et oplæg.
(vi har en 50/50mbit fiber)
vi skal IKKE hoste noget og vi køber en SBS udgave inden den udgår her i slutningen af 2013.
Avatar billede juleulven Nybegynder
24. april 2013 - 23:37 #1
pga Acronis er det et KRAV at vi har en ESXi licenseret og her køber vi en essentials
Avatar billede juleulven Nybegynder
28. april 2013 - 23:24 #2
lukket og slukket grundet manglende aktivitet.