Avatar billede koppelgaard Praktikant
25. april 2013 - 18:06 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

margin mellem links i menu

Vil gerne øge den horisontale afstand mellem link imenu.
Har sat

<style type="text/css">
        body, div, ul, li {
            /*margin: 0px;*/
            padding: 0px;
            margin-left: 10px;
              margin-top: 0px;
        }
</style>

i følgende menu
  <nav>
    ul id="nav">
      <li><a id="A1" runat="server" href="~/">Forside</a></li>
      <li><a id="A2" runat="server" href="~/OmAkupunktur">OmAkupunktur</a></li>
      <li><a id="A3" runat="server" href="~/OmMig">Om mig</a>                                        </li>
      <li class="Behandlinger"><a href="#">Behandlinger</a><ul>
        <li><a runat="server" href="~/Behandlinger">Generelt</a></li>
        <li><a runat="server" href="~/AktueltNu">Aktuelt nu</a></li>
  </ul>

</nav>

Det under mig at margin-left påvirker den vertikale afstand mellem dropdown "aktuelt nu" og "Generelt" også selvom  margin-top er sat til 0px;
Hvad kan årsagen være?
Avatar billede Sensity Nybegynder
25. april 2013 - 20:53 #1
<style type="text/css">
        body, div, ul, li {
            /*margin: 0px;*/
            padding: 0px;
            margin-left: 10px;
              margin-top: 0px;
        }
</style>

i følgende menu
  <nav>
    DU MANGER et < HER --< <ul id="nav">
      <li><a id="A1" runat="server" href="~/">Forside</a></li>
      <li><a id="A2" runat="server" href="~/OmAkupunktur">OmAkupunktur</a></li>
      <li><a id="A3" runat="server" href="~/OmMig">Om mig</a>                                        </li>
      <li class="Behandlinger"><a href="#">Behandlinger</a><!-- OG HER STARTER DU EN UL Igen?<ul> Fjern den. -->
        <li><a runat="server" href="~/Behandlinger">Generelt</a></li>
        <li><a runat="server" href="~/AktueltNu">Aktuelt nu</a></li>
  </ul>

</nav>

Ved Ikke om det var det du mente, håber.

:)

Mvh Sensity.
Avatar billede Sensity Nybegynder
25. april 2013 - 20:54 #2
<style type="text/css">
        body, div, ul, li {
            /*margin: 0px;*/
            padding: 0px;
            margin-left: 10px;
              margin-top: 0px;
        }
</style>

i følgende menu
  <nav>
    <!-- DU MANGER et < HER --><ul id="nav">
      <li><a id="A1" runat="server" href="~/">Forside</a></li>
      <li><a id="A2" runat="server" href="~/OmAkupunktur">OmAkupunktur</a></li>
      <li><a id="A3" runat="server" href="~/OmMig">Om mig</a>                                        </li>
      <li class="Behandlinger"><a href="#">Behandlinger</a>
      <!-- OG HER STARTER DU EN UL Igen? --><ul> <!-- Fjern den -->
      <li><a runat="server" href="~/Behandlinger">Generelt</a></li>
      <li><a runat="server" href="~/AktueltNu">Aktuelt nu</a></li>
  </ul>

</nav>

Den her istedet.
Avatar billede olebole Juniormester
25. april 2013 - 21:12 #3
<ole>

Nej, HTML'en skal nok se sådan ud:

<nav>
    <ul id="nav">
        <li><a id="A1" runat="server" href="~/">Forside</a></li>
        <li><a id="A2" runat="server" href="~/OmAkupunktur">OmAkupunktur</a></li>
        <li><a id="A3" runat="server" href="~/OmMig">Om mig</a>                                        </li>
        <li class="Behandlinger"><a href="#">Behandlinger</a>
            <ul>
                <li><a runat="server" href="~/Behandlinger">Generelt</a></li>
                <li><a runat="server" href="~/AktueltNu">Aktuelt nu</a></li>
            </ul>
        </li>
    </ul>
</nav>

- men margin-left har ingen vertikal indflydelse. Hvilken browser taler du om?

Jeg forstår måske heller ikke lige din opremsning af selectors i din CSS-kode. Hvad er den præcise begrundelse for at sætte dine styles på både BODY, DIV, UL og LI? Er det nødvendigt - og hvis det ikke er, hvorfor så?

/mvh
</bole>
Avatar billede NielsErikP Mester
25. april 2013 - 21:26 #4
Hej...

Dine links ud fra den angivet kode står vertikalt..Så hvad mener du med at du gerne vil øge den horinsontale afstand mellem links??
Avatar billede koppelgaard Praktikant
25. april 2013 - 23:48 #5
olebole:  Hvad er den præcise begrundelse for at sætte dine styles på både BODY, DIV, UL og LI? Er det nødvendigt
INGEN GODE BEGRUNDELSER.  JEG SAD OG LEGEDE.

sensity:
jeg kom til at slette, det manglende tegn da jeg kopierede koden ind.

NielsErikP:

Behandlinger og aktueltNu er underpunkter og står underhinden ved hover
Avatar billede Sensity Nybegynder
25. april 2013 - 23:57 #6
så vidt jeg kan forstår, så skal du prøve det jeg sendte. Giver jo iheller ingen mening du ikke inkludere hele din css.
Avatar billede NielsErikP Mester
26. april 2013 - 00:42 #7
Hej.

Hvor F..... ser du hover i den kode du har kopieret ind?? Kom nu med hele din kode.

Du kan få en rimelig ide om menu'er her og  her dette er godt nok en horinsontal menu, men forskellen er ikke så stor.