Avatar billede lasse0000 Novice
25. april 2013 - 22:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bios HP DV9000

Hejsa. Har en hp dv9000, som stopper med at køre efter et par minutter,og det er også i bios, mus tastatur fryser og genstart er nødvendig. tænke på at flashe bios, men mit spørgsmål er.
Denne maskine har en bios, der hedder F18, og det eneste jeg kan finde med sådan et nummer er til en hp tx1000, er det mon den samme. Går jeg derimod ind på hp´s side og søger på modellen hedder den F43. Nogen forslag.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. april 2013 - 08:49 #1
Er du sikker på den ikke lukker ned pga varme?
Disse modeller har en svaghed i kølesystemet, som specielt rammer på grafikken, da den kører alt for varmt.
Avatar billede thov Forsker
26. april 2013 - 12:04 #2
Her er en video med reparationen http://www.youtube.com/watch?v=bnkQNmKauEc
(Den er ikke for de sarte).
Avatar billede 220661 Ekspert
26. april 2013 - 12:12 #3
Præsis. Håber måske det er en fejl i harddisken i stedet.

Hvis du spammer f8 under opstart, og vælger fejlsikret tilstand, holder den sig så i gang?
Avatar billede lasse0000 Novice
26. april 2013 - 18:30 #4
Tak for input, men det er ikke varme relateret, da der ikke er tale om sort skærm. Kan snildt komme i fejlsikret, men maskinen fryser efter nogle minutter, også hvis jeg bare går ind i bios, og fedter rundt der, efter nogle minutter er der stadig skærm på, men mus og tastatur er frosset fast.Har pillet alt fra hinanden så den kun skal trække en ram klods, booter fint op på harddisk, men dør inden maskinen er køreklar,har prøvet at køre lidt linux live disk, men når ikke så langt før den fryser.
Avatar billede thov Forsker
26. april 2013 - 19:03 #5
BIOS er det ikke, for så ville computeren slet ikke virke.
Avatar billede lasse0000 Novice
26. april 2013 - 20:07 #6
Ja jeg ved det ikke, det kunne også være strømrelateret, men har været rundt om det også med div ladere. Googlede på emnet, og dem med samme problem har det stadig, men det kunne jo være der var en der havde en god ide. windows + b tast er også prøvet, for at gendanne bios.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. april 2013 - 07:40 #7
Prøv at koble harddisken fra og se om den så lader være med at fryse.
Et tjek af ram havde heller ikke været en dårlig ide.
Har selv brugt Memtest86 til det:
http://www.memtest.org/
Download er nederst på siden.
Avatar billede lasse0000 Novice
27. april 2013 - 10:17 #8
Det er desværre også prøvet, og ram har jeg også prøvet at skifte.
Egentlig starter den jo fint op, ingen alarm lyde elign, den fryser bare, både med og uden harddisk, har en svag ide om at bundkortet er defekt, men lige inden det får pedalen, ville jeg lige høre om der på Eksperten var nogen der havde en god ide.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. april 2013 - 12:17 #9
Kan selvfølgelig være komponenter på selve bundkortet som ændrer sig når de bliver varme efter 2 minutters kørsel. Det er set før, og er måske dit problem her.
Avatar billede lasse0000 Novice
23. maj 2013 - 12:23 #10
Løsning: Fandt et andet bundkort..