Avatar billede andre402 Nybegynder
26. april 2013 - 16:43 Der er 8 kommentarer

vil ikke afspille DVD

hej eksperten

når jeg sætter en DVD i min computer, burde den afspille DVD'en af sig selv, eller er det mig der er forkert på den???
men udanset hvad jeg gør vil den ikke afspille den, hvad kan grunden være til det?

hilsen andre402
Avatar billede 220661 Ekspert
26. april 2013 - 16:46 #1
Er dvd drevet synligt i denne computer?
Afspilles filmen hvis du dobbeltklikker på dvd ikonet i denne computer (hvis drevet er synligt)?
Er det kun dvd som er problemet med drevet?
Avatar billede andre402 Nybegynder
26. april 2013 - 16:52 #2
drevet vises, men hvis jeg dobbelt klikker, kommer jeg ind  til to mappe med navn AUDIO_TS (denne mappe er tom) og VIDEO_TS (i denne mappe ligger der en hel masse filer)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. april 2013 - 16:57 #3
Så er det henvisningen til det program som afvikler afspilningen som der ikke virker længere.
tjekker lige op på det.
Avatar billede andre402 Nybegynder
26. april 2013 - 17:00 #4
kan jeg være kommet til at slette noget vigtigt?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. april 2013 - 17:03 #5
Har du en fil der hedder vts 01 1.vob?
Har du, så højreklik på filen og vælg "åbn med"
Find programmet du vil afspille med på listen, og husk at tjekke af at du vil bruge programmet næste gang, og tryk ok.
Du skulle nu have fået lavet filhenvisningen.
Windows Mediaplayer burde afspille filen. Jeg bruger dog selv VLC medieafspiler som kan hentes her.
http://www.videolan.org/vlc/
Det er mit indtryk at den kommer med en større codec pakke og afspiller stort set alle medie filer
Avatar billede 220661 Ekspert
26. april 2013 - 17:08 #6
#4 Nej det har du ikke.

Problemmet kan også være at når dvd drevet ser det er en dvd du har i, så mangler en tilknytning i "automatisk afspilning".
Det ordner du ved at højreklikke på dvd drevet og vælge egenskaber.
Her kan du under "automatisk afspilning" under de handlinger der er vælge det program der skal tage sig af afspilningen.
Problemmet i dit tilfælde her, kan være du har afinstalleret det program du har brugt til det, og derfor sker der ikke noget når dvd skiven puttes i.
Avatar billede andre402 Nybegynder
26. april 2013 - 17:16 #7
tak for hjælpen det virker nu :)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. april 2013 - 17:21 #8
Jamen det var da fint :-)
Så lægger jeg et svar du kan lukke med:
Lukke tråd: http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo